خدمت برخی ادارات سیستان و بلوچستان به زوار اربعین در حد نصب بنر!


خدمت برخی ادارات سیستان و بلوچستان به زوار اربعین در حد نصب بنر!

زاهدان- یکی از مسئولان زائرسرای امام رضا علیه‌السلام زاهدان گفت: بسیاری از دستگاه‌های سیستان و بلوچستان برای خدمت‌رسانی دخیل شده‌اند اما خدمات آن‌ها به نصب چند بنر منحصر شده است.

علی نارویی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به مرزهای سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکل حمل‌ونقل زوار پاکستانی اظهار داشت: کمبود اتوبوس و عدم نظارت بر ناوگان اتوبوس‌رانی از مشکلاتی است که زوار پاکستانی با آن مواجه هستند و مافیایی ایجادشده که کرایه گزافی را از زوار می‌گیرند.

یکی از مسئولان زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان با اشاره به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی دخیل شده‌اند اما فقط بنر آن‌ها را می‌بینیم، افزود: ایستگاه‌های صلواتی متعددی در ۱۸ موکب دایر شده اما خدماتی ارائه نمی‌شود و بار مسئولیت بر دوش ستاد مردمی اربعین افتاده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها ابتدا باید زیرساخت پذیرایی از زوار را فراهم کنند تا بهتر بتوانیم خدمات‌دهی کنیم؛ دولت عراق نیز به همین شکل وارد کارشده و زیرساخت پذیرایی برای زوار را آماده کرده تا عشایر و قبایل عراقی از زوار پذیرایی کنند.

نارویی بابیان اینکه دولت باید پای‌کار بیاید و زیرساخت‌های پذیرایی از زوار را فراهم کند، افزود: زائران چندین کیلومتر مسیر را طی کرده و سختی زیادی را تحمل می‌کنند و ما وظیفه‌داریم که به بهترین شکل به آن‌ها خدمات‌دهی کنیم‌.

وی با بیان اینکه یک‌سوم پاکستان را سیل برده و زوار باوجود سختی، ترک خانه و دیار کرده و خانه‌های غرق در آب خود را برای زیارت رها کرده‌اند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم که خدمات خوبی به این زائران ارائه شود.

نارویی با بیان اینکه خدمات اتوبوس‌رانی به زوار صفر است، گفت: تمامی خدمات از سوی ستاد مردمی ارائه می‌شود اما تا زمانی که مشکل اتوبوس‌رانی و ترمینال وجود دارد این خدمات بی‌تأثیر است.

وی تصریح کرد: شکایات مردمی به دست ما رسیده که اتوبوس‌های حمل زائر از مرز ریمدان تا زاهدان طی ۱۰ ساعت مسیر، حتی برای نماز هم توقف نمی‌کند و این در حالی است که در بین زوار کودک و پیر هم حضور دارند و نیازمند استفاده از سرویس بهداشتی و تجدید وضو هستند اما این اتوبوس‌ها به خاطر مسائل مادی از توقف کردن پرهیز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شکایات مربوط به اتوبوس‌ها در مسیر زاهدان به مشهد و قم نیز وجود دارد، بیان کرد: این شکایات مرتباً از سوی زائران به دست ما می‌رسد و امیدوارم تدبیری برای حل این مشکل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق