خادمی در نقطه صفر مرزی پاکستان/لزوم همگرایی در خدمت به زواراربعین


خادمی در نقطه صفر مرزی پاکستان/لزوم همگرایی در خدمت به زواراربعین

ورود هزاران زائر پاکستانی به کشور و استقرار آنها در سیستان و بلوچستان برای اعزام به عتبات عالیات و شرکت در اجتماع بزرگ اربعین این روزها بستری برای خادمی در نقطه صفر مرزی فراهم کرده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: صالح شایان یکی از مسئولان زائر سرای امام رضا علیه السلام زاهدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات زوار پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیش بینی ما مبنی بر حضور ۲۰۰ هزار زائر پاکستانی در استان سیستان بود اما به دلیل مسائل مرزی رخ داده، تاکنون ۱۵ هزار زائر به استان آمده اند که با این وجود، درگیر مشکلات مختلفی هستند.

وی با اشاره به مشکل حمل و نقل زائران پاکستانی گفت: هنگامی که زائر وارد سیستان و بلوچستان می‌شود باید حداقل یک میلیون تومان برای رفتن از مرز ریمدان تا زاهدان هزینه کند و پس از آن نیز برای رفتن به شلمچه، در کمترین حالت باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازد.

شایان با بیان اینکه توسعه خدمات ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ملی است، تصریح کرد: اگرچه سیستان و بلوچستان استان پهناوری است اما محرومیت‌هایی دارد که نیازمند حضور و کمک رسانی استان‌های همجوار است.

وی با اشاره به اینکه کمک رسانی‌هایی به ستاد اربعین سیستان و بلوچستان انجام می‌شود اما گاهی اوقات شاهد آن هستیم که این کمک‌ها تنها اسمی است، افزود: امیدوارم فکری اساسی برای حل مشکلات زائران در استان سیستان و بلوچستان شود.

شایان تاکید کرد: زائران پاکستانی مهمان ما هستند و رسم مهمان نوازی این است که با تمام وجود در خدمت آنها باشیم و امیدوارم با برطرف شدن مشکلات ذکر شده، شرمنده اباعبدالله و زائران حسینی نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!