ضرورت توجه به توریسم مذهبی در همدان


ضرورت توجه به توریسم مذهبی در همدان

همدان- رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان گفت: قطعاً با اقدامات درست و به موقع، می‌توانیم بخشی از زائران را به عنوان توریست مذهبی به همدان جذب کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن در ایام اربعین، یکی از محورهای عبوری زائران عتبات عالیات و میزبان مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) است.

وی خواستار توجه ویژه و تدابیر لازم مسئولان و مدیران برای تسهیل سفر زائران اربعین شد و گفت: قرار گرفتن همدان در مسیر زایران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان بیان کرد: سنوات قبل از کرونا پیشنهادات و اقدامات خوبی از سوی مجموعه‌های گردشگری به ویژه در شهر همدان برای استفاده از این ظرفیت تدارک دیده می‌شد.

بادامی‌نجات به حل بخشی از مشکلات ناشی از شیوع کرونا و برقراری سفر اربعین اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود به منظور استفاده از این ظرفیت و معرفی همدان به زایران، تمام مجموعه‌های گردشگری از غار علیصدر تا تله‌کابین گنج‌نامه و… و در رأس آنها شهرداری و میراث فرهنگی تدابیری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت تردد زائران به منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری همدان در آینده استفاده شود، تصریح کرد: قطعاً با اقدامات درست و به موقع، می‌توانیم درصدی از زائران را به عنوان توریسم مذهبی جذب کنیم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان ادامه داد: معاونت فرهنگی شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، مجموعه‌های گردشگری و مدیریت ارشد بیاید به منظور جذب توریسم مذهبی برنامه‌ریزی کنند تا فرصت پیش آمده در بحث ترددهای اربعین از دست نرود.

بادامی‌نجات با تاکید بر اینکه در کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری نیز تلاش بر ارایه راهکارهایی به منظور جذب توریسم مذهبی و استفاده از ظرفیت سفر اربعین است، خاطرنشان کرد: آماده پذیرش طرح‌ها و راهکارها از سوی مجموعه‌های گردشگری و صاحب نظران در این خصوص هستیم.

وی در پایان یادآور شد: جذب توریست در پیشرفت و توسعه این صنعت و به تبع آن پیشرفت استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان