«جشن شکوفه‌ها» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود


«جشن شکوفه‌ها» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

یاسوج_ رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: «جشن شکوفه‌ها» ویژه ۱۶ هزار کلاس اولی استان‌ در ۳۱ شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ولی موسوی صبح یکشنبه در کمیته توجیه و تبلیغ پروژه مهر استان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: همزمان با سراسر کشور، «جشن شکوفه‌ها» ویژه دانش آموزان پایه اول دبستان در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه سال جاری در مدارس ابتدایی استان برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: «جشن شکوفه‌ها» برای بیش از ۱۶ هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه و زنگ بازگشایی مدارس در دوم مهرماه در ۳۰۱۸ آموزشگاه در اقصی نقاط استان نواخته خواهد شد.

موسوی گفت: این جشن با حضور باشکوه دانش آموزان پایه اولی به همراه اولیا آنان و مسئولان استانی و شهرستانی در مدارس ابتدایی سراسر استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری جشن شکوفه‌ها را آشنایی دانش آموزان با محیط مدرسه، آموزگاران، مربیان و عوامل آموزشی خود برشمرد و افزود: جشن آغازین روز مدرسه همیشه برای دانش آموزان روزی خاطره انگیز خواهد بود.

موسوی افزود: برگزاری جشن شکوفه‌ها در کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان و نوآموزان و ایجاد خاطره‌ای خوب و به یاد ماندنی برای آنان می‌تواند اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آثار مثبت آموزش حضوری برای سال تحصیلی جدید، مقدمات لازم برای حضور با نشاط دانش آموزان در قالب پروژه مهر اندیشیده شده است.

موسوی با بیان اینکه امکانات و زیر ساخت‌های لازم بعد از ۳ سال شرایط کرونایی برای آموزش حضوری فراهم است، گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۱۷۲ هزار دانش آموز در تمامی مقاطع تحصیلی در استان با شروع سال تحصیلی جدید وارد کلاس درس و مدرسه شوند.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ به همه معلمان و دانش‌آموزان خلاق و آینده ساز ایران اسلامی گفت: انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها و اولیا دانش آموزان از ظرفیت‌های موجود برای کمک به آموزش و پرورش استفاده کنند تا شاهد آموزش و پرورشی قوی و در تراز نظام جمهوری اسلامی برای رشد و اعتلای این مرزبوم باشیم.

موسوی، به اهمیت رسانه‌ها در کمک به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها یکی از ارکان مهم فرایند تربیت محسوب می‌شوند و در کنار ارکانی چون خانواده، حکومت و نهادهای غیردولتی، به عنوان حلقه واسط میان این ارکان می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی با تقدیر از همکاری خوب رسانه‌های فعال در عرصه آموزش و پرورش گفت: رسانه‌ها در راستای مأموریت‌ها و رسالت‌هایی که دارند می‌توانند در پیشبرد اهداف آموزش‌و پرورش کمک کنند.

موسوی در پایان، ضمن گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس از ایثارگری‌ها و فدارکاری های رزمندگان در دوران طلایی دفاع مقدس تجلیل کرد و از والدین خواست در کنار معلمان برای تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا