خانه خلاق در نهاوند راه اندازی می شود


خانه خلاق در نهاوند راه اندازی می شود

همدان- فرماندار نهاوند گفت: پیگیر احداث خانه خلاق و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نهاوند هستیم و به زودی این دو مرکز راه اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام احمدوند عصر شنبه در جلسه مشکلات زنان کارآفرین شهرستان نهاوند عنوان کرد: کارآفرینی امری دشوار است و زنان کارآفرین می‌توانند از نظر نیروی کار عامل مهمی برای توسعه به شمار آیند، بانوان کارآفرین با ایده‌های خلاقانه کسب و کار و شرکت‌های موفق خود در حال تغییر دنیا هستند.

وی گفت: در جهان زنان هر روز نقش بزرگ‌تری در اقتصاد کشور خود ایفا می کنند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه امروزه نقش زنان در ایجاد کسب و کارهای جدید مورد توجه قرار گرفته و بخش وسیعی از زنان از همین طریق وارد بازار کار شده‌اند، تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه نشستن پای درد دل کارآفرینان و بررسی مشکلات و موانع سد کار آنهاست.

وی عنوان کرد: مهمترین مشکلاتی که در سطح شهرستان نهاوند برای کارآفرینان مطرح است، مشکل بازار فروش و محلی برای عرضه محصولات کارگاه‌های خانگی و نبود نمایشگاه دائمی صنایع دستی است.

احمدوند با اشاره به اینکه کار واسطه به ضرر تولید کننده و خریدار است، گفت: ایجاد بازارچه‌های دائمی نمایشگاه فروش محصولات کارگاه‌های خانگی و مشاغل خانگی می‌توانند به رونق این کارگاه‌ها کمک کند، این نمایشگاه دائمی می‌تواند به حذف واسطه کمک کند و خریدار و کارآفرین به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند.

وی افزود: صنایع دستی باید در دسته‌های مختلف دسته بندی شوند و قالب بندی شده و برای هر دسته اتحادیه‌ای تشکیل شود تا در قالب آن اتحادیه‌ها به مشکلات این اقشار رسیدگی شود و در راستای توسعه گام‌های بعدی را برداریم.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه مسئولان دغدغه‌ بیشتری برای مشاغل خانگی و کارآفرینان دارند و معتقدیم که مشکلات باید ابتدا در سطح شهرستان سپس استان و کشور رفع شود، گفت: دغدغه‌های ما مسئولان در شهرستان برای صنایع دستی و مشاغل خانگی بسیار بیشتر از خود کارآفرینان است و به همین منظور پیگیر احداث خانه خلاق و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان هستیم و به زودی این دو مرکز راه اندازی خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا