نقش حضرت زینب در دوره چهل روزه تا اربعین، تببین گری بوده است


نقش حضرت زینب در دوره چهل روزه تا اربعین، تببین گری بوده است

مشهد ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نقش حضرت زینب در دوره چهل روزه تا اربعین، تببین گری بوده که کاملاً عزت‌مند است و کاملاً از موضع قدرت و عظمت صحبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین زاده ظهر شنبه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره داستان کوتاه «نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی» اظهار کرد: نقش حضرت زینب در دوره چهل روزه تا اربعین، تببین گری بوده که کاملاً عزت‌مند است و کاملاً از موضع قدرت و عظمت صحبت می‌کند، در این راستا نمونه‌های بسیار زیادی از نقش آفرینی زن مسلمان در تاریخ صدر اسلام وجود دارد، اما در انتقال آن با ضعف بزرگی مواجه بوده ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به نقش آفرینی‌های حضرت زینب (س) به عنوان نمونه بارز زن مسلمان در تاریخ اشاره کرد و گفت: یکی از ماجراهای اصلی در واقعه عاشورا، نقش آفرینی محوری حضرت زینب (س) است که در فضای اسارت و افشاگری ظلم یزدیان تبلور می‌یابد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که جهان غرب به دنبال ایجاد الگوی کاذب از زن به عنوان یک عنصر کالایی یا تجاری از غرب است، معرفی زن مسلمان انقلابی کار بزرگی است که توسط نظام جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است.

حسین زاده بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه زن را به مثابه عنصر خنثی در حصار منزل پنهان کرد و نه به عنوان یک کالای تجاری در بازار، اجازه سو استفاده از وی را داد، حجابی که در انقلاب اسلامی بر آن تاکید می‌شود، پوششی است تا در آن زن بتواند فعالیت اجتماعی انجام داده و اثر گذاری اجتماعی داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: نمونه‌های بسیاری از زن مسلمان ایرانی در کشورمان وجود دارد که هم مادران و همسران نمونه بوده و هم در مشاغل گوناگون به علقه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رسیده اند.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا الگوی درست نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی در قالب هنر و ادبیات به مردم عرضه شود که متأسفانه در این بخش کم کاری‌های صورت می‌گیرد، به طوری که امروز کمترین فیلم سینمایی ساخته شده که نقش رفیع زن را به منصه ظهور برساند، کمتر سریالی ساخته یا داستانی نوشته شده است که زن در آن نقش محوری داشته و نمونه یک زن مسلمان و جریان ساز را نشان دهد.

حسین زاده اظهار کرد: جشنواره داستان کوتاه نقش آفرینی زن مسلمان ایرانی که با حمایت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و به همت مؤسسه فرهنگی بانوان ناشر و اهل قلم طراحی شده است، تلاشی برای تقویت تولیدات ادبی در حوزه نقش زن مسلمان ایرانی است بتوانیم زمینه تولید داستان‌های بلند و رمان را نیز در این بخش فراهم کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط