هزار و 532 فرصت شغلی برای خانواده مددجویان کمیته امداد ایجاد شد


هزار و 532 فرصت شغلی برای خانواده مددجویان کمیته امداد ایجاد شد

بیرجند-مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال از ابتدای سال به خانواده‌های نیازمند در استان پرداخت کردیم که در این راستا هزار و ۵۳۲ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی صبح شنبه در حاشیه بازدید از دو طرح موفق اشتغال‌زایی در بیرجند در جمع خبرنگاران گفت: تعهدات اشتغال‌زایی کمیته امداد در استان برای سال جاری هشت هزار و ۱۹۲ فرصت شغلی است.

تخصیص ۱۵ درصدی تسهیلات اشتغال

عرب با اشاره به اینکه تحقق این تعهد منوط به همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی است، گفت: تاکنون ۱۵ درصد این تعهدات را بانک‌ها پرداخت کردند.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری بانک‌ها ادامه داد: به علت این مشکلات اعتباری پرداخت‌ها سخت شده اما ما رایزنی‌ها را برای تسهیل پرداخت تسهیلات ادامه می‌دهیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌کنیم در خراسان جنوبی تا پایان سال تعهدی که در بحث اشتغال به دولت داده‌ایم به مرحله اجرا برسد.

عرب ادامه داد: از ابتدای امسال ۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به خانواده‌های نیازمند در خراسان جنوبی پرداخت کردیم که در این راستا هزار و ۵۳۲ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه این فرصت‌های شغلی بیشتر در رابطه با مشاغل خانگی و خرد بوده است، اظهار کرد: بیشترین تسهیلات پرداخت شده در شهرهای بیرجند و درمیان صورت گرفته است.

سقف تسهیلات اشتغال زایی ۱۰۰ میلیون تومان است

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان و برای فعالیت‌های دانش بنیان تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

عرب ادامه‌داد: نظارت‌های دوره‌ای هم در بحث اشتغال‌زایی داریم تا فرصت‌های شغلی ایجاد شده تعطیل نشده باشد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت وجود مشکل نیز با حمایت‌های ویژه در راستای رفع مانع یاری می‌کنیم، یادآور شد: بر اساس آمارها حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر زن سرپرست خانوار داریم که از طریق وام‌های اشتغال از آنها حمایت خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صادق بوقی را بیشتر بشناسید ؟ / متن شعر آهنگی که می خواند چیست ؟! + فیلم