بهره مندی 202 شهر و روستا از آموزش های قرآنی آستان قدس


بهره مندی 202 شهر و روستا از آموزش های قرآنی آستان قدس

بیرجند-مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: اکنون بیش از ۲۰۲ شهر و روستا از آموزش‌های قرآن آستان قدس بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مسعود میریان که برای شرکت در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن به خراسان جنوبی سفر کرده است، صبح شنبه به خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مسابقات قرآن در این سطح حرفه‌ای کار پیچیده، دشوار و حساس ولی شیرین است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مأنوس بودن با قرآن در زندگی بسیار راهگشا و زمینه ساز حل مشکلات است، گفت: علت ایجاد ظلم و ستم در جوامع دور افتادن از قرآن است.

میریان افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر تمدن سازی عصر ظهور وظیفه متولیان و فعالان عرصه قرآن بسیار سنگین است.

وی با اشاره به اینکه بعد از ظهور خیمه‌های قرآنی مهدوی برپا می‌شود، افزود: متخصصان قرآنی باید خود را برای این مسیر آماده کنند تا سرداران قرآنی امام زمان (عج) شوند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه باید مجهز به دانش قرآنی شویم، گفت: در پنج سال گذشته با افتتاح مرکز قرآن کریم آستان قدس، فعالیت‌های قرآنی حرم مطهر امام رضا (ع) بسط و توسعه یافته است.

میریان افزود: پیش از این عمده فعالیت‌های ما در مشهد مقدس و چند شهر موقوفه دار همچون طبس بوده است اما اکنون بیش از ۲۰۲ شهر و روستا از آموزش‌های قرآن آستان قدس بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ شعبه قرآنی در کشور راه اندازی شده است، افزود: آموزش بالغ بر پنجاه هزار قرآن آموز از مهد تا بالاترین سطح از برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و آموزش اساتید برجسته رشته‌های مختلف در دستور کار است.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به آغاز طرح قرآنی مشکات در شهرستان طبس گفت: دارالقرآن حرم حسین بن موسی الکاظم (ع) نیز افتتاح شده و امید است این طرح‌ها روز به روز گسترش پیدا کند.

میریان با تأکید بر لزوم توجه به حافظان قرآن گفت: بیش‌از ۱۰ سال پیش مقام معظم رهبری تأکید کردند که در کشور باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

وی یادآور شد: برای دوره‌های تربیت مربی، شهرستان طبس به صورت ویژه دیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن