کاهش زمان سهمیه بندی آب در همدان بزودی/شرمنده مردم هستیم


کاهش زمان سهمیه بندی آب در همدان بزودی/شرمنده مردم هستیم

همدان-استاندار همدان گفت:زمان سهمیه‌بندی آب، از امشب کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: فاز نخست آبرسانی به شهر همدان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای بر طرف کردن مشکلات کم‌آبی و خدمتگزاری به مردم همدان به کار می‌گیریم، ادامه داد: با بهره بردای از خط بای پس، ظرفیت آبدهی در شهر افزایش پیدا می‌کند و در روزهای آتی مدت زمان قطعی به کمترین میزان خود می‌رسد.

قاسمی فرزاد افزود: نظم و انضباط در حوزه آبدهی شبکه اهمیت بالایی دارد و اگر ساعات قطعی آب در سطح شهر همدان کم شود، بخش زیادی از مشکلات شهروندان برطرف می‌شود.

وی افزود: خط گذرگاه (بای پس) پروژه آبرسانی به همدان تکمیل شده است و پس از سپری کردن مراحل آزمایش، تا چند روز آینده بهره‌برداری می‌شود؛ این خط نقش مؤثری در تعادل شبکه آبرسانی همدان دارد.

استاندار همدان ادامه داد: خط گذرگاه (بای‌پس) تا افتتاح طرح آبرسانی به همدان، آب چاه‌های اطراف را به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رساند.

قاسمی فرزاد افزود: مجموعه استانداری، چهار معاون استاندار، فرمانداران همدان، کبودرآهنگ و بهار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و مجموعه وزارت نیرو شبانه روز در حال انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم در راستای برطرف کردن مشکلات آب همدان هستند.

استاندار همدان گفت: مشکلات کنونی تأمین آب همدان از گذشته به ما ارث رسیده است، با این وجود ما شرمنده مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای بر طرف کردن مشکلات و خدمتگزاری به شهروندان به کار می‌گیریم.

وی ادامه داد: مجموعه آب منطقه‌ای و آبفا تلاش دارند هرچه زودتر مشکلات آب همدان برطرف شود. وزیر نیرو از این طرح به عنوان اَبَر پروژه نام برده‌است و به عنوان طرحی ملی به آن نگاه می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: چاه‌های کشاورزی، به صورت موقت وارد شبکه شده؛ این چاه‌ها به امانت گرفته شده است و باید به زودی به مالکان آن بازگردانده شود.

قاسمی فرزاد افزود: ۳۰ حلقه چاه پدافندی که تصویب شده باید به سرعت حفاری و آماده اتصال به شبکه قرار گیرد؛ چاه‌های شرکت آبفا نیز در مدار باقی می‌ماند تا به صورت موقت نیازها برطرف شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه آبرسانی به همدان، به زودی بهره‌برداری می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست، ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه آبرسانی می‌شود و انتقال ۶۰۰ لیتر دیگر نیز همزمان با بهره برداری کامل طرح و تصفیه خانه صورت می‌گیرد.

قاسمی فرزاد افزود: استان همدان بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، سهم همدان از آب سد تالوار حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است که ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر کم داریم و باید بر اساس برنامه وزارت نیرو، این میزان آب از منابع دیگر تأمین شود.

وی با بیان اینکه با حمایت‌ها و اقدامات وزارت نیرو و تلاش مسئولان استان، در مسیر توسعه حرکت می‌کنیم و هرچه زودتر شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی خواهیم بود، اضضافه کرد: همه دست به دست هم داده‌اند، گروه‌های متخصص از سایر استان‌ها به همدان آمده‌اند و وزیر نیرو و معاونانش برای تکمیل پروژه در کنار ما هستند.

استاندار همدان ادامه داد: این نشست با حضور معاون وزیر نیرو، مدیران ارشد وزارت نیرو، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان همدان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا