65 معدن غیرفعال و متروکه در استان قزوین وجود دارد


65 معدن غیرفعال و متروکه در استان قزوین وجود دارد

قزوین – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۵ معدن متروکه و ۶۰ معدن غیر فعال در استان وجود دارد که فعال سازی آنها می‌تواند ظرفیت بزرگی برای استان محسوب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله افضلی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان قزوین با اشاره به صدور ۲۴۰ پروانه بهره برداری معدن در استان قزوین اظهار کرد: با صدور این پروانه‌ها مجوز برداشت ۲۶۸ میلیون تن ذخیره صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۵ معدن فعال در استان داریم، افزود: ۵ معدن متروکه و ۶۰ معدن غیر فعال در استان وجود دارد که فعال سازی آنها می‌تواند ظرفیت بزرگی برای استان محسوب شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از اشتغال زایی سه هزار و ۷۰۰ نفر در معادن استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: خاک‌های صنعتی، سلیس، مس، سرب، روی و سنگ لاشه عمده ترین مواد معدنی استان قزوین است.

وی با اشاره به عمده ترین چالش‌های معادن در استان قزوین تاکید کرد: سختگیری‌های گاه و بیگاه و همچنین ممانعت‌های ادارات و دستگاه‌ها و سازمان‌ها از معادن و بخشی نگری از عمده ترین چالش‌های پیش روی معادن در استان قزوین.

افضلی در پایان عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات معدن کاران در حوزه معارضان محلی است که امکان رشد و توسعه حوزه معدن را سلب می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا