110 مدرسه حاشیه جاده های خراسان جنوبی حصار ندارند


110 مدرسه حاشیه جاده های خراسان جنوبی حصار ندارند

بیرجند_ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۱۱۰ مدرسه حاشیه جاده‌های استان دیوار ندارند یا دیوارهای آنها از ایمنی لازم برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار مهر سکینه طیبی ظهر چهارشنبه در کمیسیون ایمنی جاده‌های استان اظهار کرد: ۱۱۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان دیوار ندارند یا دیوارهای آنها از ایمنی لازم برخوردار نمی‌باشد که رفع آن نیاز به تأمین اعتبار دارد.

به گفته وی این موضوع برای تأمین اعتبار به وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است و با اداره کل راهداری و حمل و نقل استان هم در این خصوص همکاری لازم را داریم.

وی اضافه کرد: احداث دیوار اطراف مدرسه، در مدارسی که در گذشته ساخته شده‌اند با آموزش و پرورش است که در سال‌های قبل اعتباری برای این منظور اختصاص می‌یافت.

طیبی با اشاره به اینکه حصار اطراف مدارسی که به تازگی احداث شده‌اند را اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بعد از دو سال، امسال مدارس به طور کامل بازگشایی می‌شوند و مشکلاتی در مدارس روستایی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برقراری سرویس مرکزی یکی از مشکلات مدارس روستایی است، گفت: دولت بخشی از هزینه مربوط را پرداخت می‌کند که به حساب والدین دانش آموزان پرداخت می‌شود و بقیه هزینه سرویس دانش آموزان مدارس روستایی را والدین باید پرداخت کنند.

به گفته وی با توجه به مشکلات مالی که والدین این دانش آموزان دارند، بعضی از این دانش آموزان با وانت تردد می‌کنند که انجام این کار خطراتی را برای آنها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت