147 فوتی در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی


147 فوتی در تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی

بیرجند_ رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ترددها، حوادث رانندگی و فوت ۱۴۷ نفر در حوادث جاده‌ای استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ علیرضا رضایی ظهر چهارشنبه در کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: در پنج ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ تردد خودروها در جاده‌های خراسان جنوبی افزایش یافته که ۳۲ درصد آن مربوط به افزایش تردد خودروهای سبک در راه‌های استان بوده است.

وی بیان داشت: با افزایش تردد خودروها، حوادث رانندگی در جاده‌های استان هم افزایش یافته و از ابتدای سال تاکنون ۱۴۷ نفر در این حوادث فوت شده‌اند که ۴۰ نفر بیشتر از مدت مشابه آن در سال گذشته است.

وی اضافه کرد: ۷۹ نفر از افراد فوت شده در این حوادث، با ۵۴ درصد فوت شدگان، بر اثر واژگونی خودرو در تصادفات جاده‌ای فوت شده‌اند.

علیرضا رضایی تصریح کرد: ۵ عابر پیاده و ۴۶ نفر هم در برخورد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه دیگر، ۹ نفر در خارج از حریم راه‌ها ،۱۸ موتورسیکلت سوار و ۱۱ نفر سرنشین سوخت کش هم در این تصادفات فوت شده‌اند.

به گفته وی هر روز ۱۳ تصادف در جاده‌های استان اتفاق می‌افتد که در آنها به ۲۳ دستگاه خودرو خسارت وارد می‌شود و علاوه بر ۱۰ مجروح، یک نفر در این حوادث فوت می‌شود.

وی تصریح کرد: در این حوادث روزانه سه خودرو واژگون و دو موتور سیکلت سوار مجروح یا فوت می‌شوند. دو کودک یا نوجوان هم در این حوادث مجروح می‌شوند و روزانه شرکت‌های بیمه دو میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کنند.

رئیس پلیس راه استان افزود: از ابتدای سال دو هزار و ۵۷و وسیله نقلیه اعمال قانون شد و ۱۷۷ گواهینامه رانندگی هم ضبط یا باطل شده‌اند.

به گفته وی محور مشهد _ زاهدان و محورهای غرب استان با توجه افزایش میزان تردد خودروها در آنها، باید با حضور پلیس و یگان‌های امدادی به خصوص در زمان پیک ترددها، به دقت کنترل شوند.

وی تاکید کرد: نقش رانندگان وسایل نقلیه در افزایش حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی بسیار مهم است زیرا ۷۹ نفر بر اثر واژگونی خودروها فوت شده‌اند که عامل انسانی در انجام آن بسیار مؤثر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس