طرح عملیاتی مدیریت محورهای جاده‌ای ویژه اربعین تهیه شود


طرح عملیاتی مدیریت محورهای جاده‌ای ویژه اربعین تهیه شود

بیرجند - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ایمنی جاده‌های استان مهم‌ترین موضوع ایام آخر صفر است لذا باید طرح عملیاتی مدیریت محورهای جاده‌ای استان ویژه این ایام تهیه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده ظهر چهارشنبه در کمیسیون ایمنی جاده‌های استان اظهار کرد: تأمین ایمنی جاده‌های استان برای برگشت وسایل نقلیه مربوط به اربعین و آغاز سال تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان و مهمانانی که به خراسان جنوبی می‌آیند، از مهم‌ترین موضوع‌های ایام آخر صفر است.

به گفته وی به نظر می‌رسد حجم ترافیک آخر صفر در جاده‌های استان از ایام نوروز بیشتر باشد لذا با تهیه طرح عملیاتی محورهای جاده‌ای خراسان جنوبی باید برای ایام آخر شهریور و اوایل مهر کار ویژه‌ای در این کمیسیون انجام شود.

وی تصریح کرد: اعزام هزار و ۲۰۰ نفر خدمه ۵۷ موکب خراسان جنوبی به عراق انجام شده و در روزهای آینده هم اعزام زائران استان هم انجام خواهد شد و تعدادی از زائران هم با وسایل نقلیه شخصی به شهرهای مرزی خواهند رفت.

عباس زاده بیان داشت: با توجه به برگشت زائران و مهمانان پاکستانی و زائرانی که برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد سفر خواهند کرد و همچنین بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، جاده‌های استان دارای حجم ترافیکی زیادی در پایان صفر خواهد بود.

وی عنوان داشت: طولانی بودن جاده‌های کویری استان سبب می‌شود که رانندگان خودروها در پنج ساعت آخر تردد دچار خستگی شوند که این موضوع سبب به وجود آمدن حوادث جاده‌ای می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقدامات بسیار خوبی شامل دوبانده شدن ۵۰ کیلومتر راه‌های استان و دوبانده شدن ۱۰۰ کیلومتر دیگر تا آخر سال با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اصلاح نقاط حادثه خیز و غیره در راه‌های استان انجام شده، آمار فوت شدگان حوادث جاده‌ای از ۱۰۷ نفر به ۱۴۷ نفر افزایش یافته است.

عباس زاده با اشاره به اینکه نقش عامل انسانی از عامل جاده‌ای در وقوع تصادفات محورهای استان بسیار مهم‌تر است، گفت: جاده‌های که در استان بازگشایی می‌شوند از حداقل استانداردهای حمل و نقل برخوردارند و خودروهای هم که در محورهای خراسان جنوبی تردد می‌کنند از حداقل‌های لازم باید برخوردار باشند.

وی افزود: با فرهنگ سازی موضوع‌های مربوط به ترافیک جاده‌ای توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوط به ویژه آموزش و پرورش، آسیب‌های جاده‌ای به حداقل خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!