فاصله زیاد خراسان‌جنوبی با دیگر استان‌ها در بهره مندی از زیرساخت


فاصله زیاد خراسان‌جنوبی با دیگر استان‌ها در بهره مندی از زیرساخت

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با دیگر استان‌ها در بهره مندی از زیر ساخت ها فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر سه شنبه در جلسه دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: همدلی، همراهی، همسویی و همفکری که در شرایط موجود بین سه قوه وجود دارد، در هیچ دوره‌ای نبوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در روند اجرای کارها امری طبیعی است، گفت: این همراهی و همدلی سبب شده، اختلاف نظرها به درستی مدیریت شده و در روند اجرای کارها تأثیر منفی نداشته باشند.

قناعت ادامه داد: تعامل و همکاری خوبی در اجرای طرح و پروژه‌ها بین مدیران خراسان جنوبی به وجود آمده که قابل تحسین است.

بهره‌مندی از تعامل بین دستگاه‌ها در جبران کاستی‌ها

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در حوزه زیرساخت‌ها، اظهار کرد: از تعامل حاکم بین نهادهای مختلف در خراسان جنوبی و کشور باید برای جبران کاستی‌ها و تأمین زیرساخت‌ها استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در بحث زیرساخت‌ها، خراسان جنوبی با دیگر استان‌ها فاصله زیادی دارد که باید بهبود یابد.

قناعت از نگاه یکپارچه سران قوا به همه کشور گفت یادآور شد: در شرایط فعلی به مناطق محروم توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث نگاه ویژه دولت به مناطق کمتر برخوردار، در شرایطی که به دلیل وجود چند هزار پروژه نیمه تمام، دولت برنامه‌ای برای شروع پروژه جدید ندارد، در هفته دولت پروژه بیمارستان زیر کوه کلنگ زنی شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان که طی دو سال با سرمایه گذاری حدود ۲۳۰ میلیارد تومانی اجرا خواهد شد را هم از دیگر اقدامات مثبت دولت در استان عنوان کرد.

آمار سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف به ۳۸.۵ رسیده است

حجت‌الاسلام علی موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه این دیدار با هدف عرض تبریک هفته دولت و موفقیت استانداری خراسان جنوبی در کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی کشور انجام شده، به تشریح اقدامات دادگستری استان، طی چند ماه گذشته پرداخت.

موحدی راد ادامه داد: یکی از اقدامات مثبت این حوزه، ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف است که در این راستا آمار سازش پرونده‌ها در این حوزه به ۳۸.۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس قوه قضائیه به استفاده از ظرفیت مشارکت مردم در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: در این راستا ۲۱۸ نفر با عنوان صلح یار آموزش دیده و تربیت شده‌اند که تا قبل از رسیدن پرونده‌ها به دستگاه قضا، دعاوی را حل و فصل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!