کشف لاشه یک راس بز وحشی از شکارچیان غیرمجاز در جیرفت


کشف لاشه یک راس بز وحشی از شکارچیان غیرمجاز در جیرفت

جیرفت - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از کشف و ضبط لاشه یک رأس بز وحشی شکارشده در منطقه جبالبارز شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست استان کرمان، محمد کمالی گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر شکار یک رأس بز وحشی، بلافاصله مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان عازم منطقه مورد نظر شدند.

وی افزود: متخلفان به محض مشاهده مأموران با به‌جا گذاشتن لاشه شکار از منطقه متواری شدند که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و اطلاعات به دست آمده شکارچیان شناسایی شده و پرونده آنها به مراجع قضائی ارسال و دستورات قضائی به دستگاه ذی ربط (ضابطین خاص وعام) ابلاغ شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت بیان داشت: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیر مجاز هر یک رأس بز وحشی معادل ۷۵ میلیون تومان تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این متهم در دادگاه به جرم شکار غیر مجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت به جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

کمالی از شهروندان طبیعت دوست درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب محیط زیست و تنوع زیستی با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت به شماره ٠۳۴۴۳۳۱۳۳۱٠ تماس حاصل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه