42 درصد جرائم سایبری اردبیل در اینستاگرام رخ می‌دهد


42 درصد جرائم سایبری اردبیل در اینستاگرام رخ می‌دهد

اردبیل- رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: بیشتر تعلق پهنای باند کشور به شبکه‌های اجتماعی مربوط بوده که ۴۲ درصد جرایم سایبری استان اردبیل در بستر شبکه اینستاگرام رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی قهرمان طالع شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی بررسی راهکارهای عملی و اجرایی پیشگیری از کلاهبرداری سایبری در اردبیل ضمن تشریح جرایم پرتکرار فضای مجازی در استان اظهار کرد: بیشتر تعلق پهنای باند کشور به شبکه‌های اجتماعی مربوط بوده که ۴۲ درصد جرایم سایبری استان اردبیل در بستر شبکه اینستاگرام، ۲۷ درصد در ارتباط با سایت دیوار، هشت درصد در محیط واتساپ و هفت درصد در ارتباط با شبکه تلگرام بوده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا افزود: آموزش‌های دیجیتال محور و استفاده از فناوری‌های نوین و همچنین تولید محتواهای جذاب و کوتاه و کاربردی در آگاه سازی عمومی مورد تاکید است.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دستگاه‌ها در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی گفت: هم‌افزایی سازمان‌ها و استفاده از ظرفیت همدیگر برای دستیابی به هدف لازم و ضروری است.

سرهنگ قهرمان طالع کشف جرایم اینترنتی را به لحاظ مسائل فنی، بسیار پیچیده و پر هزینه دانست و افزود: از اقشار مختلف مردمی تقاضا داریم در استفاده و مواجهه با سیستم‌ها و دستگاه‌های مرتبط با فضای مجازی دقت و حساسیت و هوشیاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به وجود شکایات متعددی از کلاهبرداری به شیوه اسکیمر و کپی مشخصات کارت بانکی توسط دستگاه‌های غیر مجاز شبیه کارت خوان، افزود: انجام خرید از فروشگاه‌های معتبر ضرورت دارد.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل ادامه داد: بررسی پرونده‌های پلیسی در این خصوص نشانگر استفاده مجرمین از پوشش فروشندگان سیار برای عمل مجرمانه خود در کپی اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل