مسئولان برای برخورد با جرایم فضای مجازی منتظر شکایت نباشند


مسئولان برای برخورد با جرایم فضای مجازی منتظر شکایت نباشند

اصفهان – دادستان اصفهان گفت: مسئولان برای برخورد با جرایم فضای مجازی منتظر شکایت نباشند و خود به صورت جدی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسویان ظهر یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهاقان ضمن قدردانی از زحمات دادستان قبلی این شهرستان اظهار داشت: هر آنچه مربوط به حقوق عمومی می‌شود باید مورد نظر دادستان باشد و دادستان نباید منتظر شکایت کسی باشد و خود باید مطالبه‌گر باشد.

وی با بیان اینکه رصد فضای مجازی باید مورد توجه مسئولان باشد و برخورد با جرایم در این فضا در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: اغلب در این فضا مطالبی منتشر می‌شود که منجر به ایجاد نا امیدی در سطح جامعه می‌شود، از این رو نیازی به شکایت نیست و باید خود دستگاه قضا ورود کند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با بیان اینکه برای نظارت بر فضای مجازی می‌توان از افراد معتمد استفاده کرد، ادامه داد: نباید در این زمینه معطل دستگاه‌های اجرایی بمانیم.

وی با بیان اینکه دهاقان جرایم خشن ندارد اما سایر موضوعات باید جدی قلمداد شود، تصریح کرد: این شهرستان به نسبت کوچک است و کوچک‌ترین جرم‌های موجود در کلانشهرها در فضای این نوع شهرها به نوعی فشار روانی و اجتماعی بر مردم وارد می‌کند؛ بنابراین دستگاه قضا باید حساس باشد و قاطعانه برخورد کند.

موسویان برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای را در دستور کار قضائی استان اصفهان دانست و افزود: مقابله و کنترل این جرم برای همه شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

امیدآفرینی را اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم است

علی جمشیدیان، فرماندار شهرستان دهاقان نیز در این جلسه اظهار داشت: قطعاً با همراهی و هم افزایی قوای مختلف، اتفاقات خوب و شایسته‌ای در سطح جامعه رقم می‌خورد.

وی امیدآفرینی را اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و افزود: موضوعی که این روزها از کلام مقام معظم انقلاب می‌شنویم امید آفرینی است؛ امیدآفرینی نیاز مبرم جامعه ماست و با هماهنگی همه بخش‌ها محقق خواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر در گذشته جایگاه نظام انقلاب اسلامی آسیب دیده است باید ترمیم شود و همه ما مسئول هستیم تا در این راستا حضور فعالی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان دهاقان با بیان اینکه مسئول باید جوابگو باشد، اعلام کرد: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی و تفکرات شیعی به عنوان فریضه محسوب می‌شود و مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار می‌گیرد و همه ما مسئولان باید بدانیم که زمانی باید پاسخگو باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی