کارگروه حل مشکلات اوقاف و شهرداری اصفهان تشکیل شد


کارگروه حل مشکلات اوقاف و شهرداری اصفهان تشکیل شد

اصفهان- شهردار اصفهان گفت: ۸۰ مسئله با اوقاف داریم که خوشبختانه یک کارگروه ویژه برای بررسی پرونده‌های میان شهرداری و اوقاف تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده پیش از ظهر یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: رویه شهرداری در ابتدا این بوده که مشکل جدیدی بر مشکلات شهرداری اضافه نشود و سپس پرونده‌ها و مشکلات باقی مانده از سال‌های قبل را رفع کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا دو کارگروه در شهرداری برای بررسی پرونده‌های بلاتکلیف و زمین مانده فعال است و با تعامل بین دستگاهی، راهنمایی‌های شورا و همتی که در مدیریت شهری وجود دارد امیدوار به رفع آنها هستیم.

مردم به عنوان ضلع سوم پرونده‌ها هستند

شهردار اصفهان با بیان اینکه این پرونده‌ها ضلع سومی به نام مردم دارد، گفت: در واقع با وجود اینکه توافقی با دستگاهی داشتیم اما آن دستگاه مردم را درگیر کرده و هزاران نفر از مردمی که سرمایه خود را به میدان آوردند، بی نتیجه مانده‌اند.

وی اشاره‌ای به پرونده‌ها سابقه‌دار کرد و گفت: برای نمونه مشکلات زمین‌های علی آباد کلنگان اکنون با همکاری ریاست جمهوری و تعامل بین دستگاهی حل شده است؛ از سویی دیگر زمین‌های نیروی هوایی، زمین‌های جلوان و پرونده معروف به خزایی مربوط به نیروی انتظامی از دیگر مشکلات بوده است.

مردم قدرت نظام و سیستم را باور دارند

قاسم‌زاده معتقد است که این تجربه نشان داد اگر همدلی درون سازمانی و بین دستگاهی وجود داشته باشد همه مسائل قابل حل است و باید کاری کنیم که مردم باور کنند نظام و سیستم قدرت حل مسائل آن‌ها را دارد.

وی ادامه داد: مردم بسیاری اوقات مسائل بین دستگاه‌ها را تفکیک نمی‌کنند بنابراین برای حل مشکلات آن‌ها باید مبنا را شریعت، قانون، عدالت قرار دهیم و به سمت تعامل بین دستگاهی و کنار گذاشتن سلیقه‌ها برویم.

۸۰ چالش بین شهرداری و اوقاف اصفهان وجود دارد

شهردار اصفهان بیان کرد: در شهرداری پذیرفته‌ایم که شریعت، قانون و عدالت بر منافع سازمانی ترجیح دارد و درآمدی که حاصل از زیرپا گذاشتن این سه اصل باشد را به دنبالش نیستیم و با این نگاه اکثر مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات میان مدیریت شهری و اوقاف اظهار کرد: ۸۰ مسئله با اوقاف داریم که تعدادی از آن قضائی شده بود، اما اکنون به صورت هفتگی دور یک میز می‌نشینیم و یکی پس از دیگری آن‌ها را بررسی و حل و فصل می‌کنیم و یک کارگروه ویژه برای بررسی پرونده‌های میان شهرداری و اوقاف تشکیل داده‌ایم تا به حل مشکلات فی ما بین بپردازیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ Ocean Drive از Duke Dumont