«میرکاظمی» قصد تزریق منابع به مسکن را ندارد


«میرکاظمی» قصد تزریق منابع به مسکن را ندارد

اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتقادی به تزریق منابع به حوزه مسکن ندارد و به همین خاطر فعالیت‌ها در این حوزه سردرگم است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد شامگاه شنبه در نشست با اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: دولت برای نجات مسکن باید دست از سیاست انقباضی بردارد و با همراهی بانک‌ها به حوزه مسکن منابع مورد نیاز را تزریق کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از ۱۶۶ میلیون هکتار مساحت کشور، ۱۳۸ میلیون هکتار منابع طبیعی و در اختیار دولت است و به راحتی می‌توان از این ظرفیت در تولید مسکن استفاده کرد.

وی گفت: با تأمین زمین رایگان ۷۰ درصد هزینه‌های مسکن مربوط به حوزه صنعت، ۲۵ درصد دستمزد و پنج درصد مربوط به خدمات فنی و مهندسی است که به راحتی می‌توان در این زمینه تدبیری درست اندیشید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ایراد به برخی از افراد که صحبت از خالی بودن ۲.۵ میلیون واحد مسکونی به میان می‌آورند، افزود: این صحبت‌ها انحرافی است چرا که مردم با وجود این واحدهای مسکونی خالی، توان خرید مسکن به قیمت گزاف میلیاردی را ندارند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما اگر نخواهیم در زمین و در آسمان برای جوانان مجوز ساخت و ساز صادر کنیم پس چگونه می‌توان مشکل مسکن و سرپناه را برای جوانان برطرف کرد.

وی اضافه کرد: جوانان ما امروز برای ازدواج و اشتغال نیاز مبرم به سرپناه دارند و باید طرح نهضت ملی مسکن را با واگذاری زمین رایگان و تسهیلات تا سقف ۷۵ درصد به سرانجام برسانیم.

خودکفایی در صنعت ساختمان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خودکفایی در صنعت ساختمان را یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر از مصالح ساختمانی با کیفیت، نیروی انسانی متخصص و سایر بخش‌های مورد نیاز صنعت ساختمان بهره‌مند هستیم و با فعال کردن این بخش به راحتی می‌توان سایر بخش‌های اقتصادی کشور را فعال کرد.

نیکزاد با انتقاد از عدم همراهی سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های عامل در پرداخت نکردن تسهیلات به حوزه مسکن اظهار کرد: باید قانون جهش تولید مسکن را به دقت اجرایی کنیم تا امکان تولید یک میلیون واحد مسکن در طول سال فراهم آید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت فنی نظام مهندسی را در حوزه‌های شهرسازی، مبلمان شهری و…، اعطای حق رأی به نظام مهندسی در کمیسیون ماده پنج، اشتغال و تأمین سرپناه برای مهندسان و حل مشکلات شرکت‌های حقیقی را در پرداخت مالیات سالانه یادآور شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل