ماندگاری مسافران در چهارمحال و بختیاری 1.5 شبانه‌روز است


ماندگاری مسافران در چهارمحال و بختیاری 1.5 شبانه‌روز است

شهرکرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ماندگاری مسافران و گردشگران در این استان به‌طور میانگین یک و نیم شبانه‌روز است.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جیلان امروز شنبه در نشست معارف مدیران‌کل ادارات استان در حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری این استان به‌ویژه در بخش‌های کشاورزی، طبیعت، تاریخ و دامپروری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون ماندگاری مسافران و گردشگران در چهارمحال و بختیاری به‌طور میانگین یک و نیم شبانه‌روز است که باید افزایش یابد.

جیلان به وجود سه هزار و ۴۰۰ تخت در چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: به‌همین منظور افزایش تعداد تخت‌های گردشگری در قالب راه‌اندازی هتل، هتل‌آپارتمان، خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دستور کار قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی دارد

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارد که در بیش از ۸۰ هنر-صنعت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون ۹ اثر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان نشان اصالت یونسکو و ۵۰ اثر نشان ملی مرغوبیت دارد.

وی به ثبت شهرکرد به‌عنوان» شهر ملی نمد «در سال‌های گذشته اشاره و اضافه کرد: این مهم در جذب بیشتر گردشگران و ایجاد رونق در فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تأثیرگذار بوده است.

وجود ۸۰۰ جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری

جیلان با اشاره به وجود ۸۰۰ جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۱۵ منطقه نمونه گردشگری دارد که همچنان با گذشت ۱۵ سال از زمان تصویب آن‌ها، عملیاتی نشده و نیازمند توجه و پیگیری جدی است.

وی به صدور مجوز راه‌اندازی ۲۰ اردوگاه گردشگری در چهارمحال و بختیاری اشاره و تأکید کرد: افزایش اردوگاه‌های گردشگری نقش مستقیم و مؤثر در افزایش جذب گردشگران در مناطق مختلف این استان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)