اربعین را باید قدر دانست


اربعین را باید قدر دانست

اردستان-فرماندار اردستان گفت: اربعین یک اتفاق بزرگ است و باید آن را قدر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان اردستان، اظهار داشت: ستاد اربعین از آن جمله ستادهایی است که من خیلی به آن علاقه دارم، اربعین و پیاده روی نمایی از ظهور امام زمان (عج) بوده و در واقع به منزله آماده سازی شیعه برای ظهور است.

وی با بیان اینکه اربعین را دست کم نگیریم، افزود: اربعین آغاز محور ظهور امام زمان است و بنا به فرمایش رهبر انقلاب اربعین آغاز مغناطیس حسینی است، اگر عاشورا باشد و اربعین نباشد این شور و حال هم وجود نخواهد داشت و درواقع این اربعین است که عاشورا را تکمیل می‌کند.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه اربعین یک اتفاق بزرگ است و باید آن را قدر دانست، خاطرنشان کرد: همه باید در این جهت تلاش و فعالیت کنیم تا به نتیجه احسن بگذاریم و در این راستا کم کاری نکنیم.

احمدی‌طبا تصریح کرد: هر دو کانون پرورش فکری در شهرستان برنامه ریزی کنند که حداقل یک موکب نوجوان حسینی برای روز اربعین در شهرستان برپا شود و نوجوانان را به میدان کار برای امام حسین (ع) بیاورید.

وی بیان کرد: مجتمع‌های بین راهی همچون مجتمع آسمان، مهرگان و باران در ایام اربعین تحت عنوان موکب خیمه و چادری بزنند و فعالیت کنند.

فرماندار اردستان ادامه داد: یکی از مباحثی که امسال برای آن برنامه ریزی می‌کنیم بحث ایجاد موکب تعمیرگاه خودرو است که این برنامه را می‌توان در مجتمع‌های بین راهی ایجاد کرد.

احمدی‌طبا در خصوص محل استقرار مجموعه آماد موکب امام صادق اردستان، یادآور شد: موکب امام حسین (ع) می‌تواند قسمتی از حرم اباعبدالله باشد، پیگیری‌ها و برنامه ریزی لازم انجام شود تا یک محل ویژه برای این موکب جهت نگهداری امکانات در نظر گرفته شود.

وی گفت: شهرداران در خصوص فضاسازی شهری در ارتباط با ایام اربعین در سطح شهرستان برنامه ریزی کنند همچنین اداره اوقاف در بحث اربعین با توجه به موقوفاتی که برای عزای اباعبدالله است با موکب‌داران شهرستان همکاری و کمک داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل