لزوم تقویت تاریخ شفاهی انقلاب در کردستان


لزوم تقویت تاریخ شفاهی انقلاب در کردستان

سنندج- نماینده ولی فقیه در استان کردستان خواستار تقویت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در این استان شد و گفت: بیان هنرمندانه واقعیت های تاریخ انقلاب اسلامی در کردستان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در جریان بازدید از حوزه هنری استان و دیدار با رئیس و کارکنان این نهاد، اظهار کرد: خوشبختانه امروز حوزه هنری در بخش‌های مختلف اقدامات خوب و تقابل تقدیری را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در کنار تقویت زیرساخت‌ها از جمله اقدامات قابل تقدیر حوزه هنری کردستان است و امیدواریم که این روند با جدیت و تلاش ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به لزوم تقویت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در استان، گفت: ما نیازمند بیان واقعیت‌های انقلاب اسلامی با زبان هنر و به شکل هنرمندانه هستیم و به همین دلیل باید همه ما در کنار هم به این سمت و سو حرکت کنیم و کارهای فاخر و ارزشمندی را تولید و عرضه کنیم.

وی ضمن اشاره به لزوم جلوگیری از موازی کاری در بین دستگاه‌های فرهنگی در استان کردستان، افزود: کار جمعی در حوزه فرهنگ و هنر قطعاً بازخوردهای بهتری به دنبال خواهد داشت و از همه عزیزان متولی فرهنگ و هنر انتظار داریم که با گفتگو و نشست‌های مشترک نسبت به این مهم توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام پورذهبی عنوان کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمند فرهنگی و هنری است و ما تنها با کار و تلاش بیشتر می‌توانیم این ظرفیت‌ها فرهنگی را در کشور مطرح کنیم و من اعتقاد دارم که هر کسی در جای خود باید در راستای انجام رسالتی که بر عهده دارد تلاش و جدیت لازم را داشته باشد.

وی هنرمندان شاخص و در تراز بین الملل را جز سرمایه‌های اصلی و مهم استان عنوان کرد و افزود: تشویق و ترغیب اصحاب فرهنگ و هنر برای فعالیت بیشتر رسالت همه متولیان این بخش است و در این راستا حوزه هنری رسالتی مهم بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان بار دیگر ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های حوزه هنری در این استان، یادآور شد: ما آمادگی داریم تا در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر باشیم و نشستن با این عزیزان و شنیدن دغدغه‌های آنها بهترین امکان برای برنامه ریزی بهتر می‌باشد.

در ابتدای این نشست امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر را ارائه نموده و از حمایت‌های ویژه نماینده ولی فقیه در استان تقدیر و تشکر کرد.

لزوم تقویت تاریخ شفاهی انقلاب در کردستان

اعتماد و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر مهمترین سرمایه حوزه هنری کردستان است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، اعتماد و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر را یکی از مهمترین سرمایه‌های این نهاد عنوان کرد.

امین مرادی اظهار کرد: اعتماد و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر مهمترین سرمایه حوزه هنری کردستان است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوب اجرایی از سوی حوزه هنری استان کردستان، گفت: در سایه این اعتماد و همراهی حوزه هنری در دو بخش سخت افزار و نرم افزار فعالیت‌های بسیار خوبی را اجرایی کرده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در استان با ایجاد و راه اندازی ۱۳ سالن سینما و افزایش سرمایه صندلی سینما در استان کردستان یکی از برنامه‌های اصلی و محوری ماست که خوشبختانه با راه اندازی پردیس‌های سینمایی در شهرستان‌های سنندج، سقز و بیجار این روند در دیگر شهرستان‌های استان نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی تولید محور بودن فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری کردستان را یکی دیگر از اقدامات و اهداف اصلی این نهاد عنوان کرد و یادآور شد: حمایت از تولید فیلم کوتاه، چاپ کتاب، تولید البوم موسیقی و برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی از جمله فعالیت‌های این بخش به شمار می‌رود.

مرادی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای مهم و تاثیرگزار فرهنگی در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه در این بخش نیز ما جدایی از برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی در رشته‌های مختلف، برگزاری مراسم‌های شب خاطره شهدای شاخص را به عنوان یک برنامه‌های محوری دنبال کرده و در این راستا اقدامات خوبی را اجرایی کرده ایم.

وی با تقدیر از حمایت‌های ویژه نماینده ولی فقیه در استان کردستان از حوزه هنری، بیان کرد: خوشبختانه در سایه این حمایت‌ها ما فعالیت‌های خوبی را اجرایی کرده و انتظار داریم که در سایه همین حمایت‌ها بتوانیم اقدامات بهتری را برای خدمت به فرهنگ و هنر استان کردستان برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بازدیدی سه ساعته از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری استان قرار گرفت و از تلاش‌های صورت گرفته از سوی این نهاد در راستای کمک به ارتقا شاخص‌های فرهنگی و هنری کردستان تقدیر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا