افزایش15 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری لرستان/57 قاضی جذب شد


افزایش15 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری لرستان/57 قاضی جذب شد

خرم‌آباد- رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری این استان، از جذب ۵۷ قاضی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم پیش از ظهر سه شنبه در شورای قضائی لرستان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه از ۱۵ فروردین ماه سال ۹۸ تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد موجودی پرونده‌های ما در دادگستری لرستان ۸۲ هزار و ۵۰۵ فقره بوده است، اظهار داشت: همچنین در همین مدت ۸۹۶ هزار و ۸۳۷ پرونده وارد دادگستری لرستان شده است.

وی تعداد خروجی و مختومه پرونده‌ها از دادگستری استان را ۹۳۷ هزار و ۶۲۴ فقره عنوان کرد و گفت: در مجموع تعداد پرونده‌های مانده در دادگستری لرستان ۴۱ هزار مورد است.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: طی پنج ماهه نخست امسال نیز ۱۴۹ هزار و ۵۱۱ فقره پرونده وارد دادگستری لرستان شده است.

رزم با اشاره به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری لرستان عنوان کرد: طی دو تا سه ماه آینده تعداد این پرونده‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره وجود ۳۰ هزار پرونده کیفری و حقوقی در لرستان بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد این پرونده‌های حقوقی و کیفری به ۱۵ هزار پرونده کاهش یافته‌است.

رئیس کل دادگستری لرستان از ارتقای تعداد پست‌های سازمان و همچنین شعبه‌های قضائی در لرستان خبر داد و گفت: تا کنون ۴۳ شعبه قضائی، هفت دادگاه عمومی بخش و … در استان راه اندازی شده است.

رزم در ادامه با اشاره جذب ۵۷ قاضی و استخدام نیروهای جدید در دادگستری لرستان تصریح کرد: طی این مدت ۶۰ فقره پرونده قصاص نفس در استان اجرا شده است.

وی از تشدید برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، سلاح و مهمات و همچنین دستگیری قاتلین عمد در استان خبر داد و گفت: برخورد با متخلفان اراضی ملی و جنگل‌ها، برخورد و بررسی پرونده‌های فساد اقتصادی در استان و همچنین در مرکز، رفع تصرف از چهار هزار و ۵۶۶ هکتار از اراضی ملی استان از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ و … از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان بوده است.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به برگزاری مزایده‌ها و نظارت بر آنها در استان گفت: لرستان دو سال متوالی رتبه برتر قضات را کسب کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مشخصات گوگل پیکسل 8 بر شایعات مهر تایید کوبید/ عکس