کردستان از لحاظ سرانه ورزشی رتبه یازدهم کشور را دارد


کردستان از لحاظ سرانه ورزشی رتبه یازدهم کشور را دارد

سنندج- مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: سرانه فضای ورزشی در استان اکنون به ۸۱ سانتی متر مربع رسیده و در رده ۱۱ کشور قرار داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد جولایی روز دوشنبه در جلسه با وزیر ورزش که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار داشت: ضعیف بودن زیر ساخت‌های اقتصادی استان کردستان در گذشته مانع از پیشرفت‌های ورزشی بوده اما خوشبختانه با برگزاری المپیادهای ورزشی، استعدادها و توانایی‌های استان معرفی شد.

وی با بیان اینکه کسب ۹۱ مدال توسط ورزشکاران استان نشان از استعداد و توانایی استان برای اثبات به کشور بود، افزود: تقویت بخش اسپانسری استان قطعاً در خودنمایی ورزشکاران نقش خواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: حضور مربیان و سرمربیان تیم ملی کردستانی جایگاه کشور را در میادین بین المللی ارتقا داده است.

جولایی به دو مشکل اساسی کردستان در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: سالن ورزش و خوابگاه‌های ورزشی دو دغدغه این اداره بوده که خوشبختانه سالن ۶ هزار نفری سنندج این ضعف را کم کرده اما از نظر خوابگاه ورزشی همچنان با مشکل رو به رو هستیم و امیدواریم در این زمینه نیز اقدامات سریعی انجام شود.

وی گفت: سرانه فضای ورزشی در استان کردستان اکنون به ۸۱ سانتی متر مربع رسیده و در رده‌های ۱۰ تا ۱۱ کشور قرار گرفته است و این از تلاش‌های مسئولان ارشد استان بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: امروز ۲۳ پروژه ورزشی کلنگ زنی شد و در تمام شهرستان‌ها نیز افتتاح پروژه خواهیم داشت.

جولایی افزود: زمین چمن طبیعی مجموعه ۲۲ گولان سنندج به زودی تحویل جامعه فوتبال استان داده خواهد شد و زمین چمن مصنوعی استقلال، احداث پیست دو میدانی شهرستان بیجار نیز در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی