« شهر، محیط زیست و آموزش» منتشر شد


« شهر، محیط زیست و آموزش» منتشر شد

ساری- کتاب «شهر، محیط زیست و آموزش» تالیف پژوهشگران مازندرانی چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب شهر و محیط زیست و آموزش تألیف عیسی خواجوند احمدی، مجید سنایی و سید محمود موسوی میرکلایی از پژوهشگران مطالعات شهری و مدرسان دانشگاه در مازندران از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شد.

این کتاب در هشت فصل تألیف و در قالب ۲۵۰ صفحه منتشر شد و برای مخاطبان در زمینه انجام پژوهش‌هایی در حوزه برنامه ریزی، مدیریت، طراحی شهری، جامعه شناسی، جغرافیا و محیط زیست سودمند خواهد بود.

در بخشی از مقدمه آمده است: روند زندگی انسان بر کره خاکی و ناملایمت ناشی از حضور او موجب شده تا امروز حتی برخی دستیابی به توسعه پایدار را مفهومی خوش بینانه و غیرواقعی تلقی کنند. این مسئله در شهرها و رشد لجام گسیخته ناشی از آنها در بستر محیط زیست نمود بیشتری می‌یابد. از این رو آشتی محیط زیستی، شهر و توسعه شهری در قالب شهرهای انسان مدار و طبیعت گرا حلقه گمشده توسعه منطقی و اکولوژیک شهرهای آتی خواهد بود که آموزش انسانی از مفاهیم کلیدی آن است.

نگاه ملی بر روند تحولات جمعیت در جهان و پیش بینی آینده منابع محیطی، شهر، شکل گیری و مفاهیم آن در جهان و ایران، حضور انسان و آغاز تأثیرات نه چندان مطلوب در محیط زیست، شهر و محیط زیست، فرصت‌ها و تهدیدها، ضرورت توجه به توسعه پایدار شهری و محیط زیست پایدار، شهر، محیط زیست شهری و راهبردهای بهبود وضع موجود، مروری بر حقوق محیط زیست تجارب ایران و جهان، آگاهی بخشی و آموزش انسانی، رکن اصلی در بهبود بخشی به محیط، فهرست مطالب کتاب هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست