فرهنگ سازی اشتغال باید در استان ایلام نهادینه شود


فرهنگ سازی اشتغال باید در استان ایلام نهادینه شود

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: فرهنگ سازی در زمینه اشتغال باید در استان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: ارتباط با خداوند باعث پیشبرد اهداف انسان می‌شود، ارتباط با خدا باعث اصلاح امور و حل خیلی از مشکلات می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش تعاون در قانون اساسی کشور ما پررنگ دیده شده، در این شرایط استان، توسعه تعاونی‌ها نقش مهمی در اشتغال جوانان دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در قالب تعاونی، ظرفیت بزرگی اشتغالزایی در استان وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه فرهنگ کار در استان ضعیف است.

وی افزود: صنایع دستی از ظرفیت‌های بزرگی برای ایجاد تعاونی و اشتغال در بین جوانان استان است.

کریمی تبار عنوان کرد: وجود بیکاری درد بزرگی است، زمینه آموزش و ارائه تسهیلات به جوانان برای اشتغال فراهم است ولی نیاز است فرهنگ کار ارتقا پیدا کند.

امام جمعه ایلام افزود: فرهنگ سازی در زمینه اشتغال باید در استان نهادینه شود، در استان نیروهای غیر بومی زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد که در حال کار هستند، بنابراین ظرفیت کار در استان وجود دارد.

وی افزود: جوانان زیادی در ایام اربعین از سراسر کشور برای کسب درآمد به مهران می آیند، چرا جوانان استان و مهران از این ظرفیت استفاده نکنند.

کریمی تبار اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی برای فرهنگ سازی اشتغال در استان گام بردارند، ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که باید جوانان استان را به این سمت کشاند.

وی گفت: در ایام اربعین، نمایشگاه‌های فروش صنایع دستی و سوغات استان برپا شود.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: استان ایلام دارای یکی بهترین موقعیت برای کشت‌های زعفران و گل نرگس در کشور است، چرا نباید از این ظرفیت برای توسعه اشتغال و کسب درآمد استفاده نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید