رشد 2 برابری تولید مواد معدنی در سیستان و بلوچستان


رشد 2 برابری تولید مواد معدنی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزان تولید مواد معدنی استان در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی در نشست شورای معادن استان اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۵ معدن کوچک مقیاس احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در پروژه‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان افزود: یکی از ملاک‌های مهم واگذاری معدن داشتن کارخانه صنایع فرآوری و تولید از سوی سرمایه گذران است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: حضور شرکت‌های بزرگ معدنی در استان اهمیت فراوانی دارد که نشان از ظرفیت فراوان این منطقه و جذابیت برای سرمایه‌گذاران است.

وی تاکید کرد: به تناسب واگذاری اختیارات از بخش دولتی به بخش خصوصی قطعاً مدیران این بخش هم باید پاسخگو باشند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: یکی از ملاک‌های کارآمدی در حوزه معدن تولید از محل ذخیره معدنی بوده که باید افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: زمان کشف تا بهره‌برداری از معدن باید کوتاه شود در این راستا ظرفیت اسمی معادن قابل و میزان بهره‌برداری اهمیت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۲۸۰ پروانه اشتغال، ۳۹ پروانه اکتشاف با ۲۰۵ نفر، ۵ گواهی کشف به میزان ۲/۷ میلیون تن و ۱۳ پروانه بهره‌برداری با اشتغال ۴۱۸ نفر در سال جاری تا کنون صادر شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه نگاه دولت به سمت تمرکز گرایی رفته که البته راه توسعه کشور تنفیذ اختیار به استان‌ها است.

مدرس خیابانی افزود: هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم به استانداران اهمیت نداده بدین معنی که موضوعات استان باید در داخل این منطقه حل شود.

وی ادامه داد: ۴۱۷ معدن با ذخیره ۳/۴ میلیارد تن در استان داریم که از این میزان ۴۰۰ معدن کوچک مقیاس و ۱۷ معدن بزرگ مقیاس است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و نیاز استان با کیفیت ترین معادن به مصالح شهرداری‌ها اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر نگران قاچاق سوخت در استان هستیم باید به سرعت گاز را به تمام سیستان و بلوچستان برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی