68 درصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند


68 درصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند

دهلران-معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: ۶۸ درصد زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی عصر جمعه در نشست با خبرنگاران در دهلران بمناسبت هفته دولت گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای احقاق حقوق مردم و از طرفی بازتاب خدمات نظام و دولت به مردم و همچنین با ارتباط دو سویه، خواسته‌ها، نیازها و مطالبات جامعه و مردم را به مسئولان منعکس می‌کنند.

وی در ادامه به سفر استاندار ایلام در روزهای آینده به دهلران برای پروژه‌های هفته دولت اشاره و افزود: در بحث اربعین امسال با توجه به گرمای هوا شرایط متفاوتی با اربعین‌های گذشته داریم و برنامه ریزی های ما نیز با سنوات گذشته متفاوت است ودر مذاکراتی که با طرف عراقی داشتیم هم بر این مسئله تأکید شده که زائران اربعین در طی ۱۵ تا ۲۰ روز به زیارت اربعین مشرف شوند.

وی از ثبت نام بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه سماح خبرداد و گفت: این آمار نسبت به سال ۹۸ که ۶۰ درصد از زائران مرز مهران برای تردد انتخاب کرده بودند بیشتر شده و به بالای ۶۸ درصد رسیده است و ما شاهد افزایش استقبال مردم برای تردد از مرز مهران هستیم و در این سامانه مردم بیشتر تمایل به تردد از مرز مهران دارند.

حسنی تاکید کرد: دولت سیزدهم مبتنی بر عدالت است و در حوزه‌ی استخدام‌ها در شرکت‌ها هم قائل به چارچوب هستیم و باید بر مبنای ساز و کار قانونی بکارگیری نیروها صورت گیرد و اشخاصی هم که مشغول می‌شوند با نظارت شورای تأمین از طریق دفاتر کاریابی ثبت نام شود و مشخصه‌ها و پارامترهایی هم برای اولویت بندی نیروها در نظر گرفته شود و زمان معرفی اولویت افراد مشخص شود و از طریق اداره‌ی کار و با نظارت شورای تأمین معرفی شوند و توصیه ما این است که شرکت‌ها قطعاً این قاعده را رعایت کنند و اگر تخطی صورت گیرد برخورد خواهد شد.

وی به اجاره بهای مسکن هم اشاره و گفت: این موضوع را از دو طریق می‌شود حل کرد یکی همان تکمیل باقی مانده مسکن مهر است و دیگری هم فرصتی است که دولت از طریق مسکن ملی در قالب منازل ویلایی برای مردم شهرستان دهلران فاقد مسکن دنبال می‌کند.

وی در خصوص اقدام شرکت صبا نیرو در خصوص برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در استان دیگر با توجه به محل فعالیت آن در شهرستان دهلران گفت: این موضع پیگیری می‌شود تا حق مردم منطقه ضایع نشود و مدیران شرکت صبا باید پاسخگو باشند.

معاون سیاسی استاندار ایلام از حضور خبرنگاران دهلرانی در این نشست تقدیر و افزود: تلاش و جدیدت اصحاب رسانه در بیان مشکلات مردم و از طرفی انعکاس خدمات دولت به مردم قابل تقدیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!