مقامات عراق: وضعیت نابسامان سیاسی باعث ناامنی در کشور می شود


مقامات عراق: وضعیت نابسامان سیاسی باعث ناامنی در کشور می شود

سران سه قوه عراق در جلسه امروز خود بر لزوم پرهیز گروه های سیاسی از اختلافات تأکید کردند.

سران سه قوه عراق امروز چهارشنبه تأکید کردند که ادامه وضعیت آشفته سیاسی، بر تلاش‌های ملی برای تحکیم امنیت و ثبات کشور تأثیر منفی داشته و باید تلاش‌های هماهنگ همه مقامات، گروه‌های سیاسی و فعالیت‌های اجتماعی برای تحکیم وحدت افزایش یابد.

طبق گزارش سومریه نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: برهم صالح، رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه ۲۴ اوت ۲۰۲۲ به منظور بررسی آخرین تحولات کشور و پیامد‌های آن، میزبان مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر، «محمد الحلبوسی» رئیس مجلس و «قاضی فایق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی بود.

بر اساس این بیانیه، در این نشست تاکید شده است که «تداوم وضعیت نابسامان سیاسی بر تلاش‌های ملی در راستای تحکیم امنیت و ثبات و حفظ امنیت شهروندان تأثیر منفی می‌گذارد و این مسئله موضع‌گیری فعال و جدی همه را می‌طلبد تا از تشدید تنش جلوگیری شده و بدین منظور گفت‌وگوی ملی تنها راه حل بحران است».

در این دیدار بر لزوم انجام همه اقدامات برای از سرگیری گفت‌وگوی مؤثر مبتنی بر منافع عالی ملی، حفظ صلح مدنی و اجتماعی، اطمینان بخشی به شهروندان و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع بحران کنونی و همچنین ضرورت حمایت از همه نهاد‌های دولتی و حفظ حیثیت و استقلال آن‌ها مطابق با شرایط قانونی و قانون اساسی تأکید شد.

این بیانیه می‌افزاید: تظاهرات مسالمت آمیز و ابراز عقیده با رعایت مقررات و قوانین، حفظ امنیت و اموال عمومی و رسیدگی به مطالبات بر اساس چارچوب‌های قانونی و قانون اساسی یک حق تضمین شده در قانون اساسی است.

رؤسای عراق تأکید کرده اند: وظیفه نیرو‌های امنیتی در تمامی تشکل‌های خود حفظ ثبات در کشور و حفظ امنیت عمومی و اموال عمومی و عدم دخالت در مناقشات سیاسی تحت است. "

در این دیدار خاطرنشان شد: ادامه بحران‌های سیاسی بر نقش عراق در جامعه بین‌الملل تأثیر می‌گذارد و ممکن است باعث اختلال در همکاری‌ها، تفاهم‌ها و توافق‌های منعقده در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه موارد مربوط به نیاز‌های معیشتی و خدماتی شهروندان شود.

شرکت کنندگان در این جلسه بر ضرورت تلاش‌های هماهنگ همه مقامات، گروه‌های سیاسی و بازیگران اجتماعی برای تحکیم اتحاد و اتخاذ مواضع یکپارچه، جدی و قاطع با هدف رفع بحران مطابق با مسیر مسالمت‌آمیز و دموکراتیک قانون اساسی تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!