احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!


احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!

بسیاری از زوجینی که در دوران عقد یا اوایل ازدواج خود به سر می‌برند، از روابط جنسی بدون دخول استفاده می‌کنند. با این حال، همیشه این نگرانی را دارند که اگر بدون برنامه باردار شوند، چکار باید بکنند. اگر شما هم در چنین موقعیتی هستید، این مقاله را بخوانید تا برای تمام سوالات و نگرانی‌های خود درباره‌ی احتمال بارداری بدون دخول جواب بگیرید.

احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!
احتمال بارداری بدون برنامه، ممکن است بسیاری از زوجین تازه ازدواج کرده را آشفته کند و باعث شود که آن‌ها به روابط زناشویی بدون دخول روی بیاورند. با این وجود، حتی این نوع رابطه نیز جلوی نگرانی‌ها را نمی‌گیرد و همیشه شک و شبهه‌هایی را برای زوج‌های جوان ایجاد می‌کند. به خواندن ادامه دهید تا جواب تمام سوالات خود درباره‌ی احتمال بارداری بدون دخول را بگیرید.
در این مقاله می‌خوانید:
  • چگونه باردار می‌شویم؟
  • زمان تخمک گذاری و احتمال بارداری
  • رابطه بدون دخول چیست؟
  • آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟
  • راه‌های بارداری بدون دخول
  • احتمال بارداری در دختر باکره
  • احتمال بارداری با کاندوم
  • احتمال بارداری از روی شورت
  • احتمال بارداری با پیشاب
  • احتمال بارداری از پشت

چگونه باردار می‌شویم؟

اسپرم‌ها در مسیر خود، از دهانه‌ی رحم به طرف لوله‌های شیپوری حرکت می‌کنند.
برای این‌که احتمال بارداری بدون دخول را بررسی کنیم، باید ابتدا با فرآیند حامله شدن آشنا باشیم.
در هنگام آمیزش جنسی حدود ۳۵۰ میلیون اسپرم از بدن مرد رها می‌شود. این اسپرم‌ها که در مایع منی مرد وجود دارند، باید به عمق دستگاه تناسلی زن برسند تا بتوانند فرآیند حاملگی را شروع کنند. اسپرم‌ها در مسیر خود، از دهانه‌ی رحم به طرف لوله‌های شیپوری حرکت می‌کنند و در طی این حرکت، بیشتر آن‌ها از بین می‌روند. در واقع، تنها ۲ تا ۳هزارتای آن‌ها می‌توانند خود را به لوله‌های شیپوری برسانند.
از طرف دیگر در زنان، از زمان بلوغ تا یائسگی، هر ماه در حدود روز چهاردهم قاعدگی، تنها یک تخمک آزاد می‌شود. این تخمک که آماده‌ی باروری است؛ از مسیر لوله شیپوری به سمت رحم حرکت می‌کند و این عمل را که هر ماه فقط یک‌ بار انجام می‌گیرد، تخمک گذاری می‌نامند.
احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!
اسپرم‌ها ممکن است در حدود ۷۲ ساعت به انتظار ورود تخمک زنده بمانند.
در این حالت، اگر تخمک گذاری درست در همان موقعی انجام بگیرد که اسپرم‌ها در داخل رحم زن رها شده‌ باشند، آن‌گاه اسپرم مرد با تخمک زن تماس پیدا کرده و با آن، یکی می‌شود. اما اگر در آن زمان تخمکی در لوله‌ی شیپوری نباشد چه؟
در این صورت، اسپرم‌ها ممکن است در حدود ۷۲ ساعت به انتظار ورود تخمک زنده بمانند. لازم به ذکر است که خود تخمک‌ها نیز می‌توانند تا ۳۶ ساعت در لوله‌ی رحمی، برای تماس با اسپرم و انجام عمل لقاح سالم بمانند. اما بعد از گذشت این زمان، دیگر پیر و از کار افتاده می‌شوند و در نتیجه، احتمالی برای باروری وجود ندارد.
احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!

زمان تخمک گذاری و احتمال بارداری

اسپرم‌ها تنها ۱۰ روز فرصت دارند که خود را به لوله شیپوری رحم برسانند و فرآیند حاملگی را شروع کنند.
تخمک گذاری به زمانی می‌گویند که در آن، یک تخمک یا در برخی موارد نادر، بیشتر از یک تخمک از تخمدان زنان آزاد می‌شود. این دوره را «دوره باروری» در سیکل قاعدگی زنان نیز می‌نامند که تنها ۱۰ روز است. (معمولاً بین روزهای یازدهم تا بیست‌ویکم، پس از شروع قاعدگی) در قرآیند تخمک گذاری، وقتی که اندازه‌ی تخمک به حد معینی می‌رسد، از تخمدان آزاد شده و از طریق لوله‌های فالوپ به سمت رحم حرکت می‌کند.
به این ترتیب، احتمال بارداری زمانی وجود دارد که حداکثر در فاصله‌ی کمتر از ۳۶ ساعت بعد از تخمک‌ گذاری یا کمتر از ۷۲ ساعت قبل از تخمک‌ گذاری، رابطه برقرار کنید. از طرفی، اسپرم‌ها نیز تنها ۱۰ روز فرصت دارند که خود را از مسیر طولانی ابتدای واژن به لوله شیپوری رحم برسانند و فرآیند حاملگی را شروع کنند.
از این توضیحات نتیجه می‌گیریم که احتمال بارداری بدون دخول تنها زمانی ممکن است که:
  • اولاً به اندازه‌ی کافی اسپرم وارد رحم زن شده باشد.
  • دوماً اسپرم‌ها در کمتر از ۳۶ ساعت بعد یا کمتر از ۷۲ ساعت قبل از تخمک‌ گذاری ورود کرده باشند.
  • سوماً اسپرم‌ها بتوانند خود را در دوره‌ی ۱۰ روزه‌ی باروری از ابتدای واژن به لوله شیپوری رحم برسانند.

احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!

رابطه بدون دخول چیست؟

رابطه بدون دخول، به آن دسته از روابط جنسی یا زناشویی می‌گویند که بدون ورود آلت تناسلی مرد به واژن زن انجام می‌شود. این نوع رابطه می‌تواند اشکال مختلفی را داشته باشد که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • رابطه دهانی
  • رابطه لاپایی
  • رابطه مالشی

این نوع روابط جنسی معمولاً بین زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند یا در دوران عقد خود به سر می‌برند، رایج‌تر است. بیشتر هم به این دلیل که بکارت زوجین حفظ می‌شود و نگرانی زیادی نیز از بابت باردار شدن وجود ندارد.

آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟

هر گونه فعالیتی که اسپرم را وارد ناحیه‌ی واژن کند، احتمال بارداری بدون دخول را افزایش می‌دهد.

بله! هر گونه فعالیتی که اسپرم را وارد ناحیه‌ی واژن کند، احتمال بارداری بدون دخول را افزایش می‌دهد. در واقع، حتی قبل از این‌که یک مرد به طور کامل انزال کند، ممکن است در پیشاب یا مایع قبل از انزال خود نیز اسپرم تولید کند. برای این‌که به شما آمار دهیم، یک مطالعه‌ی اخیر از منبعی معتبر نشان داده است که حدود ۱۶درصد از مردان در مایع قبل از انزال خود نیز اسپرم فعال دارند.
اگر که پیشاب یا خود مایع منی به هر نحوی با ناحیه‌ی واژن شما تماس پیدا کند، اگر چه احتمال کمی دارد، اما ممکن است باعث حاملگی شود. پس این نشان می‌دهد که احتمال بارداری بدون دخول نیز وجود دارد.

احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!

بیشتر بخوانید: بارداری بدون دخول، چقدر امکان داره؟

راه‌های بارداری بدون دخول

حتی اگر اسپرم در اطراف بیرونی واژن نیز ریخته شود، می‌تواند خودش را به واژن وارد کند و احتمال بارداری بدون دخول را افزایش دهد.
بعضی از رابطه‌هایی که بدون دخول انجام می‌شوند (مثل رابطه مالشی یا لاپایی) می‌توانند تحت شرایطی، باعث حاملگی نیز بشوند. در واقع اگر دست شما یا همسرتان آغشته به مایع منی یا پیشابی باشد که حاوی اسپرم است و این اسپرم‌ها به نحوی وارد واژن شما بشوند، می‌توان گفت که احتمال بارداری وجود دارد. از طرفی، ساختار زیستی اسپرم‌ها دم‌دار است. یعنی این‌که حتی اگر اسپرم در اطراف بیرونی واژن نیز ریخته شود، می‌تواند خودش را به واژن وارد کند و احتمال بارداری بدون دخول را افزایش دهد.
البته برای این‌که هر کدام از این راه‌ها به بارداری ختم شوند، باید شرایطی که در سطرهای پیش‌ گفتیم، رعایت شوند. یعنی این‌که میزان اسپرمی که وارد واژن می‌شود، کافی باشد و زمان ورود آن نیز با دوره باروری شما در سیکل قاعدگی مطابقت کند.
احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!
حال بیایید احتمال بارداری بدون دخول را در شرایط مختلف بررسی کنیم:

احتمال بارداری در دختر باکره

پرده‌ی بکارت دختران می‌تواند مثل یک مانع جلوی ورود مایع منی به واژن را بگیرد.
پرده‌ی بکارت دختران می‌تواند مثل یک مانع جلوی ورود مایع منی به واژن را بگیرد. با این وجود، شکل این پرده در دختران مختلف ممکن است تا حدودی متفاوت باشد و هیچ تضمین صدرصدی نیز برای آن وجود ندارد. بنابراین، باکره بودن دختر دلیل محکمی بر عدم بارداری او نیست.
در واقع باید گفت که احتمال بارداری بدون دخول در این حال وجود دارد، اما این احتمال به شدت کم است. پس با کمی احتیاط و مراقبت، نیازی ندارید که چندان زیاد نگران این مسئله باشید.

احتمال بارداری با کاندوم

کاندوم‌ها در صورت استفاده‌ی درست، تا درصد بسیار زیادی از حامله شدن جلوگیری می‌کنند.
گفته می‌شود که کاندوم‌ها در صورت استفاده‌ی درست، تا درصد بسیار زیادی از حامله شدن جلوگیری می‌کنند. اما اگر درست استفاده نکنید چطور؟ پوشیدن پشت و روی کاندوم و مصرف کاندوم قبلاً استفاده شده از جمله مصادیق استفاده‌ی نادرست هستند که می‌توانند احتمال بارداری در حین دخول را افزایش دهند.
اما احتمال بارداری بدون دخول و مثلاً در حالت مالشی یا لاپایی چطور؟ ممکن است برای اطمینان بیشتر تصمیم بگیرید که در این نوع رابطه‌ها از دو کاندوم استفاده کنید. اما متاسفانه باید بگوییم که این کاملاً تاثیر برعکس دارد، چون پوشیدن دو کاندوم، احتمال پاره شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. پوشیدن کاندوم غیراندازه نیز اثرات مشابهی دارد که توصیه می‌شود حتی در رابطه بدون دخول، به آن دقت داشته باشید.
احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!

احتمال بارداری از روی شورت

اگر اسپرم کافی نتواند وارد واژن بشود، احتمال بارداری بدون دخول بسیار بعید است.
احتمال بارداری بدون دخول از روی شورت یا لباس زمانی وجود دارد که شورت یا شلوار شما کاملاً به اسپرم آغشته شده و در تماس با واژن قرار بگیرد. البته این احتمال بسیار ضعیف و حتی می‌توان گفت که نزدیک به صفر است. در واقع، لباس‌های شما نقش یک مانع یا لایه‌ی محافظ را بازی می‌کنند که جلوی ورود اسپرم به واژن را می‌گیرند.
همان‌طور که گفتیم، اگر اسپرم کافی نتواند وارد واژن بشود، احتمال بارداری بدون دخول بسیار بعید است.

احتمال بارداری با پیشاب

بعضی از مردان در پیشاب خود نیز اسپرم فعال دارند.
همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشار کردیم، بعضی از مردان در پیشاب خود نیز اسپرم فعال دارند که می‌تواند احتمال بارداری بدون دخول را افزایش دهد. علاوه بر این، قبل از انزال، فعل و انفعالاتی در بدن مردان رخ می‌دهد که می‌تواند باعث نشت اسپرم‌ها به داخل پیشاب نیز بشود.
برای درک بهتر باید بدانید که پیشاب به نوعی روان کننده‌ است که توسط غده‌ای در آلت تناسلی مردان تولید شده و قبل از انزال رها می‌شود. از طرفی، مایع منی ممکن است پس از انزال، در مجرای ادراری باقی بماند و موقعی که در حال خروج است، با پیشاب مخلوط شود.
احتمال بارداری بدون دخول، جواب تمام نگرانی‌هایتان را بگیرید!

احتمال بارداری از پشت

مقاربت از مقعد یا پشت هیچ ارتباطی با باردار شدن ندارد.
یکی دیگر از نگرانی‌های رایج، احتمال بارداری بدون دخول واژینال و از طریق دخول مقعدی است.در این مورد باید گفت که مقاربت از مقعد یا پشت هیچ ارتباطی با باردار شدن ندارد و حتی اگر مرد مایع منی خود را داخل مقعد و انتهای روده‌ها بریزد، باز هم احتمال بارداری صفر است.
البته در برخی موارد، رابطه از پشت به معنای دخول مقعدی نیست و بیشتر به موقعیت قرارگیری در رابطه مربوط می‌شود. در این حالت، اگر آلت تناسلی مرد در نزدیکی واژن قرار بگیرد و مایع منی به نوعی بتواند روی قسمت خارجی آن بریزد، این احتمال وجود دارد که برخی از اسپرم‌ها به دیواره‌های اطراف واژن چسبیده و از این طریق، وارد مجرای واژن شوند. البته باز هم احتمال بارداری بدون دخول در این حالت ضعیف است و نیاز به شروط بیشتری دارد.

جمع‌بندی

دقت داشته باشید که حاملگی فرآیند ساده‌ای نیست. در واقع، حتی مواردی پیدا می‌شوند که پس از چندین بار رابطه جنسی کامل نیز نمی‌توانند باردار شوند یا احتمال بارداری بین آن‌ها پایین است. پس نیازی نیست هنگام روابط زناشویی خود زیاد استرس و نگرانی داشته باشید. زیرا اکثر راه‌های بارداری بدون دخول، احتمال ضعیفی دارند و نمی‌توانند تمام شروط لازم برای باردار شدن را به جا بیاورند. پس با کمی مراقبت و پرهیز از بی‌احتیاطی، به راحتی می‌توانید احتمال بارداری بدون دخول را به حداقل برسانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو