نانوایی های متخلف در آذربایجان غربی26 میلیارد ریال جریمه شدند


نانوایی های متخلف در آذربایجان غربی26 میلیارد ریال جریمه شدند

ارومیه - مدیر بازرسی و نظارت بر بازارکالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در پنج ماهه گذشته واحدهای نانوایی و کارخانجات آرد متخلف در استان بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه شدند.

مرتضی نیکبخت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، تعداد دو هزار و ۴۳۱ پرونده تخلف در حوزه آرد و نان در سطح استان تشکیل و با رأی تعزیرات حکومتی به بیش از ۲۶ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه اول امسال تعداد ۱۹ هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی از سطح واحدهای نانوایی و کارخانجات آرد انجام گرفته و این روند استمرار دارد.

نیکبخت خاطر نشان کرد: بیشترین تخلفات واحدهای نانوایی شامل کم فروشی، گران فروشی، نصب نکردن نرخ نامه و فروش اجباری نان کنجدی بود که علاوه بر بازرسی میدانی بازرسان با شکایت مردمی به این موضوع رسیدگی شد و با واحدهای متخلف در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات گزارش شده در این زمینه مربوط به شهرستان‌های ارومیه، چایپاره، بوکان و مهاباد است، یادآور شد: بازرسی‌ها هر روز به صورت مستمر ادامه دارد که هم به صورت نوبتی و هم به صورت شکایت محور انجام می‌شود.

نیکبخت ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی در حوزه کالاهای اساسی، می‌توانند آن را به سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ گزارش دهند تا بازرسین ما در اولین فرصت موضوع را بررسی و در صورت محرز شدن تخلف، پرونده واحد مذکور به تعزیرات ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت نگاه ویژه به مدیریت آرد و نان دارد و در این راستا تمام واحدهای نانوایی در سطح استان به دستگاه کارت خوان هوشمند متصل می‌شوند و اگر واحدی از این سیستم هوشمند استفاده نکند این اقدام موجب کاهش سهمیه آن واحد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه کسی نقش بازیگر زیبای "بر باد رفته" را بازی خواهد کرد؟