نقش تولید محصولات گواهی شده در افزایش سلامت جامعه و رونق صادرات


نقش تولید محصولات گواهی شده در افزایش سلامت جامعه و رونق صادرات

ارومیه – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توجه به محصولات گواهی شده نقش مهمی در افزایش سلامت غذایی جامعه و رونق صادرات استان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی ظهر یکشنبه در همایش چالش باقیمانده آلاینده‌های شیمیایی در محصولات کشاورزی و بررسی علل و راهکارهای ارتقای سلامت محصولات و توسعه صادرات بخش کشاورزی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم و گواهی شده، اظهارکرد: ترویج فرهنگ استفاده از محصولات گواهی شده به دلیل داشتن حداقل آلاینده‌ها یا کمتر از حد مجاز و مطابق با استانداردهای مربوطه، نداشتن آفت کش‌ها و سموم، به همراه داشتن عناصر مغذی و قابلیت ردیابی توسط نهادهای نظارتی، سلامت جامعه و به دنبال آن رونق صادرات محصولات کشاورزی را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید مرکز تحقیقات و دانشگاه به صورت جدی در زمینه سموم و نهاده‌های مورد استفاده ورود کنند، افزود: ما برای تأمین محصولات سالم به مردم مسئول و پاسخگو هستیم و این موضوع به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.

کرامتی با تاکید بر رصد جدی و مستمر سموم مورد استفاده از محصولات کشاورزی گفت: در بخش تولید در کنار رصد سموم مورد استفاده باید آموزش و ترویج مورد توجه قرار گیرد و تلاش کنیم دانش‌های روز در این زمینه به کارشناسان این بخش و به تبع آن به کشاورزان در مزارع و باغات و گلخانه‌ها انتقال یابد.

وی با اشاره به آسیب جدی در بخش صادرات محصولات کشاورزی به دلیل سموم مورد استفاده عنوان کرد: رقبای ما در بخش بین الملل به صورت جدی وارد این مباحث شده‌اند و ما نیز باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهیم..

وی افزود: هرچند افزایش کمی تولیدات، سهم بسزایی را در افزایش امنیت غذایی ایفا می‌کند، اما اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات بخش کشاورزی برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است و تولید محصولات گواهی شده می‌تواند به عنوان گامی مهم در این عرصه محقق شود.

کرامتی تاکید کرد: صادرات اصل مهمی در رونق کشاورزی پایدار است و برای بهتر شدن وضعیت و توسعه شرایط مطلوب‌تر این موضوع، با صدور گواهی سلامت محصول کشاورزی تولید داخل بدون دغدغه در داخل و خارج به مصرف می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب ها در اصفهان