خراسان شمالی 2 اتوبوس سیار انتقال خون خریداری می‌کند


خراسان شمالی 2 اتوبوس سیار انتقال خون خریداری می‌کند

بجنورد- مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی خرید ۲ اتوبوس سیار انتقال خون با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال مصوب شد که این اتفاق طی ۲ ماه آینده رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی نوری صبح یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره انتقال خون خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی خرید ۲ اتوبوس سیار انتقال خون با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال مصوب شد که این مسئله در کشور سابقه نداشت.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با تاکید بر اینکه این اتوبوس‌ها نیاز اساسی این مجموعه است، گفت: طی ۲ ماه آینده اتوبوس‌های سیار خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضا برای انتقال خون خراسان شمالی، افزود: تنها در بجنورد و شیروان امکان انتقال خون روزانه وجود دارد و در اسفراین نیز فقط ۲ روز در هفته این شرایط فراهم است.

نوری بیان داشت: علی رغم تمامی محدودیت‌ها و کمبود زیرساخت‌ها، هیچ گاه در استان با کمبود خون مواجه نشدیم و حتی خون سیستان و بلوچستان را نیز تأمین می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با اشاره به افزایش جمعیت و افزایش تخت‌های بیمارستانی، گفت: طی سالیان گذشته حتی یک تخت انتقال خون افزایش پیدا نکرده است.

وی از راه اندازی آزمایشگاه غربالگری در آینده نزدیک در استان خبر داد و افزود: تنها ۱۰ استان کشور دارای این امکانات هستند.

نوری گفت: زیرساخت‌های اولیه این آزمایشگاه ایجاد شده و بناست سازمان انتقال خون ۴۰۰ هزار یورو برای تجهیز محل در اختیار استان قرار دهد؛ در این راستا دولت نیز ۵۰۰ میلیون تومان مصوب کرده است.

وی افزود: زمینی در اسفراین برای ساخت اداره انتقال خون داریم که امسال قول تأمین یک میلیارد تومان اعتبار از استان را گرفتیم؛ هرچند اعتبار بسیار بیشتری برای راه اندازی این مجموعه در استان نیاز است.

نوری تصریح کرد: طی دهه اول محرم هزار و ۲۵۰ نفر خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اهداکنندگان بار اولی یک شاخص مهم در این اداره کل است، افزود: امسال در این عدد ۳۰۰ درصد رشد داشتیم که این امر می‌تواند آینده خون دهی را تضمین کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی اهدای خون توسط بانوان در کشور را کمرنگ دانست و گفت: با اجرای برنامه‌هایی این شاخص را بیش از ۸ درصد رشد دادیم اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

نوری بیان کرد: میزان اهدای خون توسط بانوان در دهه اول محرم بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی