91 واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشت


91 واحد تولیدی در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشت

ارومیه -مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به عزم دولت به احیای واحدهای تولیدی راکد، گفت: یک سال گذشته ۹۱ واحد اقتصادی و تولیدی در استان احیا شده و به چرخه فعالیت بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید سرتیپی در این زمینه با بیان اینکه میزان واحدهای تولیدی فعال در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۴۸۵ واحد رسیده، اظهار کرد: با لحاظ اینکه این استان در حالت کلی دارای ۲ هزار و ۱۹ واحد تولیدی است، ۷۴ درصد این واحدها امروز در مدار تولید فعالیت دارند.

وی در زمینه با میزان اشتغال زایی در ۹۱ واحد تولیدی احیا شده در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: بیش از یک هزار و ۶۵۳ نفر به طور مستقیم در این واحدها مشغول به کار شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی در گذشته بدهی‌های بانکی بود، افزود: دولت سیزدهم مخالف تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی‌های بانکی است؛ تعطیلی واحدهای تولیدی نه تنها سبب بازپرداخت بدهی‌های بانکی طی سالیان سال نخواهد شد بلکه مانعی برای حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آماری از نقش بدهی‌های بانکی در تعطیلی واحدهای تولیدی در دسترس نیست، افزود: طی یک سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای حمایت از واحدهای تولیدی و بازگشت آنان به چرخه تولید یا توسعه بنگاه‌های صنعتی، پرداخت شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم 25 بازیگر فوت شده در قرن جدید ! + عکس ها و سرنوشت های تلخ