آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین در مرز تمرچین وجود دارد


آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اربعین در مرز تمرچین وجود دارد

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: با تلاش شبانه روزی اعضای ستاد استانی، آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این مرز را فراهم کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در گفتگوی خبری با اشاره به انتخاب مرز تمرچین پیرانشهر به عنوان یکی از مبادی ورودی به کشور عراق در ایام زیارت اربعین افزود: بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، امسال از طریق مرز تمرچین در پیرانشهر میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این راستا، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و اقدامات قابل توجهی در رابطه با اسکان، تغذیه و مباحث بهداشتی و درمانی زائرین صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین برای بهبود زیرساخت‌های مرز تمرچین در حوزه تأمین برق و آب برای زوار حسینی، تدابیری اندیشیده شده که برای تکمیل این روند از همراهی کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در استان نیز استفاده کردیم.

معتمدیان اظهار کرد: امیدواریم با کمک ویژه این کمیته و ستاد مرکزی اربعین، در زمان باقی مانده، شرایط میزبانی حداکثری از زوار را در مرز تمرچین فراهم کنیم.

وی گفت: طبق تدابیر اندیشیده شده، زائران باید به صورت گروهی با اتوبوس از مرز تمرچین به عتبات عالیات و کربلای معلی اعزام شوند ضمن اینکه در مسیر تردد زائران برپایی مواکب اسکان و پذیرایی تمهید شده است.

طی سال‌های گذشته مرزهای محدودی برای اعزام زائران جهت زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین و برپایی آئین پیاده روی در نظر گرفته می‌شد ولی امسال، ۶ مرز برای این امر در نظر گرفته شده که مرز تمرچین از جمله آنها است.

مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار داشته و با استان اربیل عراق هم مرز است.

زائران متردد از مرز تمرچین، در اولین شهر زیارتی مسیر خود به سامرا و کاظمین مشرف می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403/ زدیم بر صف رندان و هر چه بادا باد