تحقیق میدانی: 65 درصد از زنان مسلمان در اروپا به دلیل حجاب از اشتغال منع می شوند


تحقیق میدانی: 65 درصد از زنان مسلمان در اروپا به دلیل حجاب از اشتغال منع می شوند

یک تحقیق میدانی نشان می دهد که ۶۵ درصد از زنان مسلمان در هلند، اسپانیا و آلمان به دلیل حجاب نمی توانند استخدام شوند و یا شغلی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، همزمان با انتشار تحقیقات میدانی درباره میزان نژادپرستی و تبعیض علیه زنان محجبه هنگام درخواست شغل در هلند، آلمان و اسپانیا، این مسئله در فضای مجازی بحث و جدل هایی را برانگیخت.

این گزارش تحقیقاتی در وب سایت دانشگاه آکسفورد انگلیس منتشر شد. مشارکت «ماریتل فرناندز» پژوهشگر این دانشگاه در این کار از طریق حساب شخصی اش در توئیتر سر و صدا به پا کرد.

این درحالی است که علاوه بر فرناندز، «والنتینا دی استاسیو» از دانشگاه اوترخت در هلند و «سوزان ویت» از مرکز تحقیقات مهاجرت و ادغام آلمان در این گزارش مشارکت کردند.

این تحقیقات نشان می دهد که 65 درصد از زنان مسلمانی که هنگام درخواست کار در هلند تصاویرشان محجبه به همراه رزومه بوده است، به طور مستقیم و بدون دعوت برای مصاحبه رد شدند.همین مسئله در اسپانیا و آلمان نیز بوده است.

در این تحقیقات آمده است که عکس حجاب تنها یک عامل است که زنان مسلمانان در این کشورها به خاطر آن طرد می شوند.زیرا بسیاری از آنها بدون پیوست عکس خود، درخواست را ارسال می کنند.

اگر رزومه ای که برای شغل ارایه می شود، برای کارهای مرتبط با مسلمانان مانند داوطلب شدن برای کار در یک مرکز مذهبی یا جمیعت خیریه اسلامی باشد، این رزومه رد می شود.

جهاد حق، فعال شبکه های اجتماعی در مورد نتایج این تحقیق با حمله به فرهنگ اروپایی نوشت: اروپایی فکر می کنند نژادپرستی آنها اشکال ندارد، زیرا آنها دلایل خوبی برای نژادپرستی دارند.

وولا ویا، پژوهشگر نوشت: داشتن حجاب به طور روزانه شجاعت می خواهد. معتقدم که ما هرگز به جایی نخواهیم رسید که در آن کمی درباره تعبیض به دلیل حجاب نگران نباشیم.

در همین حال، شا بوی، فعال فرانسوی نوشت: بله، این آمارها را تایید می کنم. زیرا اگر درخواست شغل از یک زن با نماد اسلامی بینیم، رزومه وی را مستقیم به سطل زباله می اندازیم.

وی افزود: من نمی خواهم با کسانی که افکار سیاسی خود را اولویت قرار می دهند، کار کنم، متاسفانه من متاسف نیستم.

در ژوئیه گذشته، دادگاه اروپا اعلام کرد: شرکت ها می توانند در شرایط خاصی از حجاب کارمندان زن مسلمان جلوگیری کنند. این تصمیم با حکم بالاترین دادگاه در اوپا نسبت به شکایت دو زن در آلمان ارایه شد که به دلیل حجاب از کار معلق شدند.

مسئله حجاب سال هاست که در سراسر اروپا جنجال برانگیخته است و اختلافات شدید درباره ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی برجسته شده است.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر