نخستین پرواز حج تمتع فرودگاه همدان انجام شد


نخستین پرواز حج تمتع فرودگاه همدان انجام شد

همدان- ایرنا- مدیر فرودگاه همدان گفت: نخستین پرواز زائران حج تمتع سال ۱۴۰۱، با ۲۱۷ مسافر، صبح امروز (شنبه) از این فرودگاه به مقصد جده انجام شد.

علی‌اصغر جهانگیری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین پرواز حج ۱۴۰۱، از فرودگاه بین المللی همدان، ساعت ۶ و ۱۹ دقیقه امروز، زائران حج تمتع استان‌های همدان و کردستان را به عربستان سعودی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه اعزام زائران به سرزمین وحی تا روز دوشنبه ۶ تیر ادامه دارد، اظهار داشت: در طول این مدت با انجام ۶ پرواز در قالب ۱۱ کاروان، یک هزار و ۳۰۲ زائر به عربستان سعودی اعزام می شوند.

جهانگیری تصریح کرد: ۸۵۷ تن از مسافران این پروازها زائران همدانی و ۴۴۵ تن دیگر نیز زائران استان کردستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: دومین و سومین پرواز مسیر همدان - جده، امروز در ساعات ۱۴ و ۵۰ دقیقه و ۲۳ و ۵۰ دقیقه انجام خواهد شد.

مدیر فرودگاه همدان افزود: روز یکشنبه نیز ۲ پرواز در ساعات ۱۱ صبح و ۲۱ شب و روز دوشنبه یک پرواز در ساعت ۶:۳۵ صبح به سمت جده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پروازهای حج امسال از فرودگاه همدان با هواپیمای ایرباس A۳۱۰ انجام می‌شود، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای زائران حج کردستانی که نیاز به احرام و دوش قبل از اعزام دارند، دیده شده و مشکلی در این زمینه نیست.

نخستین پرواز حج تمتع فرودگاه همدان انجام شد

جهانگیری تصریح کرد: حجاج استان های همدان و کردستان مدینه پرواز بعد هستند و پرواز بازگشت آن‌ها نیز از مدینه از ابتدای مرداد به فرودگاه همدان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حدود ۴۰ هزار تن از حُجاج ایرانی امسال از طریق شرکت‌های هواپیمایی داخلی به خانه خدا مشرّف می شوند و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در قالب نیروهای عوامل شامل ستادی، اجرایی، پزشک، خدمات و دیگر موارد، آن‌ها را همراهی می کنند.

سفر حجاج بیت الله الحرام در ۲ سال اخیر به علت همه گیری ویروس کرونا و عدم موافقت مسئولان عربستان سعودی انجام نشد.

پیش از همه گیری ویروس کرونا ، سهمیه حجاج ایرانی برای سفر به خانه خدا ۹۰ هزار نفر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید