خشکسالی ضرورت ایجاد شهرک گلخانه ای را در دهلران دوچندان کرده است


خشکسالی ضرورت ایجاد شهرک گلخانه ای را در دهلران دوچندان کرده است

ایلام - ایرنا - فرماندار ویژه دهلران گفت: ایجاد شهرک گلخانه ای با توجه به خشکسالی در این شهرستان مرزی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطیف صادقی روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌ها و از طرفی حساسیت شرایط فعلی به لحاظ منابع آبی و برداشت بی‌رویه از منابع آب باید موضوع استفاده بهینه از آب با جدیت و حساسیت دنبال کرد.

وی افزود: نصب کنتور هوشمند از الزامات و نیاز است کشاورزان در این زمینه با امور آب همکاری کنند.

فرماندار ویژه دهلران به دغدغه امور آب در تأمین آب اراضی کشاورزی پرداخت و یادآور شد: کشاورزان با رعایت الگوی مصرف، نصب کنتور هوشمند، عدم اضافه برداشت و پرداخت حق آبه همکاری کنند تا از این شرایط کم آبی عبور کنیم.

صادقی تاکید کرد: باید برای ایجاد اشتغال جوانان ، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی و جهاد کشاورزی نسبت به تامین حق آبه و ایجاد شهرک گلخانه ای در این شهرستان اقدام شود.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه های ذیربط در بحث حفاظت و صیانت از منابع آب تاکید کرد و یادآور شد: در راستای کاهش مصارف، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و اضافه برداشت ها، این مهم می بایست در دستور کار همه احاد مردم و دستگاههای متولی قرار گیرد.

مدیر امور آب دهلران نیز گفت: کشت محصولات صیفی و ذرت در دشت موسیان و برتش ممنوع و در دشت عباس نیز مشروط به نصب کنتور آب کشت بلامانع است.

مسعود لطفی نیا افزود: از مجموع ۷۳۰ حلقه چاه شهرستان تاکنون ۵۷ کنتور هوشمند نصب شده که باید اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام‌ و کشاورزانی که اقدام به هوشمند سازی کنتور چاه‌های کشاورزی نکنند، بطور قطع برابر قانون با آنها برخورد و محاسبه تعرفه‌ مصرفی آن آزاد خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی