لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!


لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

لیفت و جوانسازی گردن یک اقدام زیبایی است که به کمک آن می‌توانید از پوست و چربی اضافه در اطراف خط فک خود خلاص شوید. در واقع، این روش به شما کمک می‌کند که گردنی جوان‌تر و زیباتر داشته باشید. روی این مقاله کلیک کنید تا ببینید لیفت و جوانسازی گردن چیست و چگونه انجام می‌شود.

لیفت و جوانسازی گردن نوعی اقدام زیبایی است که اغلب به عنوان بخشی از لیفت صورت انجام می‌شود و می‌تواند در کاهش علام پیری در پایین صورت مفید باشد. البته به یاد داشته باشید که این روش نمی‌تواند روند پیری را متوقف کند.

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: لیفت صورت و گردن، در چه سنی باید انجام شود؟

در این مقاله می‌خوانید:

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ لیفت و جوانسازی گردن چگونه انجام می‌شود؟ مزایای لیفت و جوانسازی گردن خطرات لیفت و جوانسازی گردن آمادگی‌های قبل از جراحی لیفت گردن مراقبت های بعد از لیفت گردن ورزش برای رفع چروک گردن

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟

لیفت و جوانسازی گردن به کلیه‌ی روش‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند چین و چروک‌های گردن شما را از بین ببرند. هم‌چنین، معمولاً این روش‌ها همراه با لیفت و جوانسازی صورت انجام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر لیفت صورت و گردن در تهران

لیفت و جوانسازی گردن چگونه انجام می‌شود؟

لیپوساکشن رایج‌ترین روشی است که برای جوانسازی گردن استفاده می‌شود.

لیفت گردن هم با بی‌ حسی موضعی و هم با بیهوشی عمومی قابل انجام است. به علاوه، لیپوساکشن رایج‌ترین روشی است که برای جوانسازی گردن استفاده می‌شود. در این روش، جراح برشی کوچک در پشت هر گوش و زیر چانه ایجاد می‌کند و چربی‌ها را از این طریق بیرون می‌کشد.
با این حال، لیپوساکشن نمی‌تواند مشکلات ساختاری فک و گردن را اصلاح کند. اما پزشک شما بسته به عوامل متعددی از جمله نتیجه‌ی دلخواه، هزینه و نارضایتی‌های شما از گردن‌تان می‌تواند بهترین نوع جراحی که مناسب شما است را پیشنهاد کند.

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: لیفت صورت و گردن با نخ، صورت‌تان را جوان کنید!

مزایای لیفت و جوانسازی گردن

مزایای انواع مختلف لیفت گردن متفاوت است. با این حال هنوز می‌توان به چند مزیت کلی اشاره کرد:

باریک‌تر کردن گردن جوان‌تر کردن گردن از بین بردن حالت شل و افتاده‌ی گردن از بین بردن چین و چروک‌های گردن مشخص‌تر شدن خط فک یکدست شدن جوانسازی صورت همراه با گردن افزایش اعتماد به نفس شما نسبت به ظاهرتان

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: تزریق بوتاکس به گردن، در چه مواردی استفاده می‌شود؟

خطرات لیفت و جوانسازی گردن

خطرات جراحی لیفت گردن عبارتند از:

آلرژی به ماده‌ی بیهوشی باقی ماندن جای زخم عفونت لخته شدن خون آسیب عصبی هماتوم یا خونریزی زیر پوستی زخم‌های باز از دست دادن پوست نارضایتی شما از نتایج عمل

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: روش از بین بردن غبغب، چه تکنیک‌هایی وجود دارد؟

آمادگی‌های قبل از جراحی لیفت گردن

ممکن است پزشک از شما بخواهد که چند روز قبل از جراحی، مصرف داروهای رقیق کننده‌ی خون مثل آسپیرین، وارفارین، هپارین و ایبوپروفن را متوقف کنید. مصرف تنباکو نیز می‌تواند هم باعث چین و چروک شدن پوست شود و هم سرعت بهبودی بعد از عمل را کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است قبل از عمل، سیگار کشیدن را نیز ترک کنید. از یکی از اعضای خانواده یا دوستان‌‌ خود بخواهید که شب بعد از عمل را کنار شما بمانند.

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: جوانسازی پوست با تزریق

مراقبت های بعد از لیفت گردن

بعد از جوانسازی گردن، احتمالاً دچار کبودی و تورم خواهید شد. احتمالاً حدود چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا تورم و کبودی گردن به طور کامل محو شود. همین‌طور ممکن است ۶ ماه طول بکشد تا جای برش‌های عمل جراحی برطرف شوند.

ممکن است لازم باشد لباس‌های خاصی بپوشید که گردن شما را فشرده نگه می‌دارند تا شدت تورم را کاهش دهند. دیگر این‌که باید سرتان را صاف و بالاتر از قلب خود نگه دارید. هم‌چنین باید حواس‌تان باشد که گردن‌تان را نپیچانید یا خم نکنید. شما باید مراقب باشید که در این مدت پوست خود را زیاد در معرض نور خورشید قرار ندهید و اگر در هوای آفتابی بیرون می‌روید، حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هم‌چنین بهتر است در این مدت زیاد از شال و کلاه استفاده نکنید. به عبارت بهتر، از تحمیل هر وزن اضافه‌ای روی سرتان خودداری کنید. در نهایت، در کنار همه‌ی این‌ها یادتان باشد که مراقب برش‌های جراحی خود باشید و با آن‌ها با ملایمت رفتار کنید.

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: لیفت صورت و گردن برای چه کسانی لازم است؟

ورزش برای رفع چروک گردن

بعضی از افراد معتقدند درمان چروک گردن با ورزش نیز ممکن است. چند ورزش برای سفت شدن پوست گردن عبارت است از:

صاف بنشینید و شانه‌های خود را در حالتی نگه دارید که انگار می‌خواهید آن‌ها را در جیب پشتی خود قرار دهید. این وضعیت را در طول تمرین حقظ کنید. نگاه‌تان مستقیم به جلو باشد و چانه‌ی خود را به سمت عقب بکشید. شما باید هنگام انجام این حرکت، در پشت گردن خود احساس کشیدگی داشته باشید. ۲ یا ۳ ثانیه در این حالت بمانید و سپس، استراحت کنید.

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: هایفو برای جوانسازی پوست

بعضی از افراد معتقدند درمان چروک گردن با ورزش نیز ممکن است.

بدون بالش به پشت دراز بکشید. اگر به بالش نیاز دارید، صاف‌ترین بالش ممکن را انتخاب کنید. اجازه دهید گردن‌تان شل شود و چانه‌تان پایین بیاید. گوش‌هایتان را نیز در راستای شانه‌هایتان قرار دهید. در همین حالت، چانه‌ی خود را به سمت عقب بکشید و چند ثانیه نگه دارید. این حرکت را ۸ تا ۱۰ بار همراه با استراحت تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: لیزر فرکشنال فوتونا گردن و صورت، درمانی ایمن برای مقابله با پیری پوست

صاف بنشینید و بازوهای خود را شل کنید. یک دست را روی پیشانی خود قرار داده و به آرامی به سمت عقب فشار دهید. هم‌زمان ماهیچه‌های جلوی گردن‌تان را منقبض کرده و به سرتان اجازه‌ی حرکت ندهید. ۲ یا ۳ ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. این کار را ۱۰ بار دیگر نیز انجام دهید.

لیفت و جوانسازی گردن چیست؟ حتماً بخوانید!

بیشتر بخوانید: جدیدترین دستگاه جوانسازی پوست ۲۰۲۲، موثرترین روش

جمع‌بندی

لیفت و جوانسازی گردن روش خوبی است برای این‌که بتوانید چین و چروک‌های روی گردن‌تان را از بین ببرید و ظاهری جوانانه‌تر داشته باشید. البته هر عمل زیبایی یک سری مزایا و معایبی دارد که باید قبل از تصمیم گیری قطعی، آن‌ها را در نظر بگیرید و چه بهتر که حتماً با یک جراح یا متخصص زیبایی مشورت کنید!

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو