رکورددار موفق تولید گل نرگس بهبهان در مستند رکورداران


رکورددار موفق تولید گل نرگس بهبهان در مستند  رکورداران

اهواز - ایرنا - مستند رکوردداران به کارگردانی و تهیه‌کنندگی قاسم یوسفی‌ کمانگر، به موضوع معرفی رکورددار ملی تولید گل نرگس از شهرستان بهبهان پرداخته است.

به‌ گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، کارگردان و تهیه‌کننده این مستند با بیان اینکه "رکوردداران" محصول شبکه اول سیما و سومین سالی است که تولید و پخش می‌شود افزود: مدت‌زمان هر قسمت از این مستند ۱۰ تا ۱۲ دقیقه است و به معرفی کارآفرینان و رکوردداران صنعت محصولات کشاورزی و دامپروری می‌پردازد که به صورت علمی و نوین کار می‌کنند، به این معنا که در کمترین فضا بیشترین عملکرد و بهره‌وری تولیدی را دارند.
یوسفی‌کمانگر ادامه داد: گروه تولید در سفر به خوزستان و شهر بهبهان برای تهیه یکی از قسمت‌های این مستند، به سراغ آقای حسن تجلی به عنوان کارآفرین ملی، رکورددار تولید گل نرگس و همچنین پدر گل نرگس ایران رفت و او را معرفی کرد.

وی افزود: پارسال مستند رکوردداران به عنوان برنامه شاخص شناخته شد و بازپخش قسمت‌های آن در شبکه‌های پنج، خبر، مستند و همچنین شبکه جهانی جام‌جم و پنج انجام شد.

کمانگر ادامه داد : عباس فام و محمد خلفی "تصویربرداران"، سیدسعید میرسعیدقاضی "تدوینگر"، عظیمه عظیمی"گوینده"، سیدامید کیانژاد"دستیار"، عاطفه طهماسب‌پور "مجری طرح و مدیر برنامه‌ریزی" و مریم احمدی "مسوول هماهنگی " عوامل ساخت این مستند هستند.

گفتنی است این مستند قرار است ساعت ۲۰:۱۵ دوشنبه ۱۶ خرداد روی آنتن شبکه اول سیما برود.

شهر بهبهان در جنوب شرق خوزستان، یکی از معروف‌ترین خاستگاه‌های گل نرگس در ایران به شمار می‌رود و آوازه نرگس‌هایش جهانی شده است. در این شهر، نرگس‌زارهای متعددی به چشم می‌خورد که اوایل فصل زمستان با شکوفاشدن نرگس‌ها، توجه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.بسیاری از افرادی که عاشق گل به‌ ویژه این نرگس‌های زیبا هستند، بار سفر به خوزستان و بهبهان می‌بندند تا از این اتفاق دوست داشتنی، دیدن کنند. این نرگس‌زارها از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی بهبهان هستند.گل نرگس بهبهان، در جشنواره گل هلند در سال ۱۹۹۲ میلادی نیز شرکت داده شد و توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و در سال ۱۳۹۳ نیز به‌عنوان میراث‌طبیعی به ثبت‌ملی رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!