طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت


طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

ژله بستنی یکی از انواع دسرهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که همانطور که از نامش مشخص است از ترکیب بستنی ساده و ژله تهیه می شود. ژله بستنی با نام ژله لایه ای هم شناخته می شود که در این نوع ژله از رنگ های متنوع استفاده می شود. به گزارش اقتصادآنلاین؛ ژله بستنی نوع دیگری از ژله است که طرز تهیه آن بسیار راحت می باشد و ترفند خاصی هم ندارد. اما آنچه...

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ژله بستنی نوع دیگری از ژله است که طرز تهیه آن بسیار راحت می باشد و ترفند خاصی هم ندارد.

اما آنچه که آن را متفاوت می کند طعم و بافت آن است که باعث می شود علاقه مندان زیادی داشته باشد.

ژله بستنی در واقع به این صورت است که شما به جای آن قسمت از طرز تهیه ژله که نیاز است آب سرد اضافه کنید بستنی می ریزید.

این ژله بستنی را برای 3 نفر با روش زیر تهیه کنید:

طرز تهیه ژله بستنی آسان

مواد لازم برای ژله بستنی آسان

پودر ژله دلخواه 1 بسته

بستنی دلخواه 1/2 پیمانه

آب جوش 1/2 پیمانه

طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

به نظر من دسر جذاب ترین و هیجان انگیز ترین بخش هر مهمونی به حساب میاد. چون دسرها خیلی رنگارنگ و خیلی خوشمزه هستن. اما بعضیاشون از بقیه خوش طعم تر و دوست داشتنی ترن.

مثلا ژله بستنی یکی از اون دسر هاست. چون هم خیلی راحت و آسون تهیه میشه و هم میشه کلی خلاقیت در تهیه کردنش به خرج داد و با هزینه ی کم جلوه ی پذیرایی رو چندین برابر کرد.

طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

طرز تهیه ژله بستنی آسان

مرحله اول:

در ابتدای کار بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا به مرور نرم شده و از حالت یخ زده خارج شود. مراقب باشید که بستنی کاملا نرم شود. چون بستنی سرد ژله ی شما را خراب خواهد کرد.

مرحله دوم:

پودر ژله را در ظرفی بریزید و به آن آب جوش را اضافه کنید. ظرف را روی بخار کتری قرار دهید و مرتب بهم بزنید تا پودر ژله به طور کامل حل شود. همچنین میتوانید ظرف را برای چند دقیقه داخل مایکروویو بگذارید.

مرحله سوم:

ظرف محتوی ژله و آب را از روی حرارت بردارید و در کناری بگذارید تا با محیط هم دما شود. بستنی و ژله برای مخلوط شدن لازم است دمای متعادلی داشته باشند تا ژله بریده نشود.

طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

مرحله چهارم:

وقتی از داغی ژله کم شد و بستنی نرم شده بود، میتوانید هر دو را در قالب مورد نظرتان بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس قالب ژله را در یخچال بگذارید تا ژله بستنی شما ببندد.

مرحله پنجم:

وقتی ژله کاملا سفت شد، آن را از یخچال خارج کنید. برای خارج کردن ژله از قالب باید قالب ژله را به مدت چند ثانیه در آب گرم نگه دارید. سپس قالب را در ظرف سرو مورد نظر برگردانید. نوش جان.

طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

نکات کلیدی تهیه ژله بستنی آسان

– در این مطلب ژله بستنی ساده تک رنگ را آموزش دادیم. در صورتی که میخواهید ژله بستنی چند رنگ ( یا ژله بستنی رنگین کمان ) تهیه کنید، باید پس از انجام مراحل آماده سازی ژله و قرار دادن آن در یخچال، همین مراحل را برای لایه بعدی تکرار کنید. در همین حین که لایه اول بسته می شود، مراحل لایه دوم را انجام دهید تا وقتتان گرفته نشود.

در این روش باید صبر کنید تا لایه ی اول ژله کاملا خودش را گرفته باشد. سپس لایه دوم را کم کم با قاشق روی لایه اول بریزید تا گرمای آن، لایه زیرین ژله را آب نکند.

طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

– برای داشتن زیباترین ژله بستنی ها میتوانید از بستنی های به رنگ تیره مثل بستنی شاه توت با ژله های رنگ روشن مثل آلوئه ورا استفاده کنید. یا میتوانید از ژله های تیره رنگ مثل انگور، شاه توت، نوشابه ای و … با بستنی های رنگ روشن مثل بستنی وانیلی این دسر جذاب را تهیه کنید.

طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

– همان طور که دیدید این مطلب طرز تهیه ژله بستنی با قالب بود. اما همین مراحل را میتوان برای ژله بستنی لیوانی تکرار کرد. با این تفاوت که دیگر نیازی به خارج کردن ژله از لیوان نیست.

طرز تهیه ژله بستنی با یه دستور خیلی راحت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم حمله تند ریما رامین فر به نقی قبل از ساخت پایتخت 7 ! / همای پایتخت از بازی انصرا...