کارگاه آموزشی طرح جوانی جمعیت در روستاهای پردیس برگزار شد


کارگاه آموزشی طرح جوانی جمعیت در روستاهای پردیس برگزار شد

پردیس - ایرنا - بخشدار مرکزی شهرستان پردیس اعلام کرد: در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت، کارگاه‌های آموزشی مشاوره، فرزندپروری در روستای کرشت این بخش برگزار شد.

محمود حیدری روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کارگاه های آموزشی با عنوان "مشاوره فرزند­آوری ، فرزندپروری و مشکلات تک فرزندی" ویژه بانوان با توجه به سیاست های جمعیتی و ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت، به همت دهیاری و شورای اسلامی کرشت و با همکاری ادارات مرتبط و دعوت از مدرسان مجرب برگزار شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مقرر شد این کلاس‌ها در قالب کارگاه هایی با عنوان « چراغ خانه» با همکاری دهیاری ها، مدارس روستایی، اداره تبلیغات اسلامی و بهداشت و درمان در سایر روستاهای بخش مرکزی نیز برگزار شود.

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: ارزشمندسازی و آگاهی بخشی نسبت به وجوه مثبت و ارزشمند ازدواج به هنگام، فرزند آوری و تعدد فرزندان در خانواده، ، نهادینه کردن هنجارهای صیانت از حرمت و تحکیم خانواده و اقدامات لازم نظیر ارائه بسته‌های یادگیری، علمی، پژوهشی، برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها وسمینارهای آموزشی برای خانواده های روستایی در دست اقدام و اجرا است.

بازرسی ،نظارت و پایش دهیاری های بخش مرکزی آغاز شد

حیدری اظهار داشت: با هدف ارائه خدمات مفید و موثر و رضایت مردمی بازرسی ، نظارت و پایش دهیاری های بخش مرکزی در راستای نظارت مستمر بر عملکرد دهیاری های سطح بخش، طبق زمانبندی مشخص در مرحله اول (ششم وهشتم اردیبهشت ماه) از دهیاری روستاهای باغ کمش و واصفجان بازرسی در دست اقدام و اجرا است.

وی افزود: تمامی اسناد مالی، عمرانی و اداری این نهاد عمومی غیر دولتی مورد پایش ‌و بررسی قرار گرفت، مرحله دوم در هفته پیش رو با بازرسی دهیاری روستاهای کرشت و اصطلک برگزار خواهد شد.

بررسی اجرای انتقال خط آب آشامیدنی ازمسیر فاز ۸ به روستای باغکمش

بخشدار مرکزی شهرستان پردیس گفت: در این طرح خط انتقال آب آشامیدنی از فاز ۸ مسکن مهر پردیس به مخزن روستا با هدف کاهش مشکلات آب روستایی اجرایی خواهد شد.

حیدری با اشاره به مصوبات نشست مشترک بین بخشداری مرکزی، آبفا و شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: مقرر شد تاشرکت آبفا نسبت به ارایه طرح مطالعاتی، هزینه های خط انتقال و مخزن به شرکت عمران اقدام و اجرای خط انتقال اقدام کند و در اولین فرصت پس از تحویل و فرآیند اصلاح، واگذاری انشعابات آغاز شود.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن انتقال آب آشامیدنی یکی از نیازهای اساسی مرتبط با سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح تنها با مشارکت، همت فرا دستگاهی اجرایی می شود و ضرورت دارد که دستگاه‌های مرتبط درحرکتی جهادی با تامین منابع مالی در اسرع وقت موضوع اجرای انتقال خط آب آشامیدنی روستا که در واقع از نیازهای اساسی مرتبط با سلامت مردم است را عملیاتی کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش موقعیت خرید نشان دهنده اوج بیت کوین