پژوهشکده علوم تولید مثل یزد مجوز بین‌المللی پذیرش بیماران را اخذ کرد


پژوهشکده علوم تولید مثل یزد مجوز بین‌المللی پذیرش بیماران را اخذ کرد

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد، گواهی IPD (پذیرش بیماران بین الملل) را از وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی دریافت کرد.

دکتر «علی محمد عبدلی» معاون پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد در این خصوص گفت: برابر نتایج ارزشیابی و ممیزی نهایی به عمل آمده توسط مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی، پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد حائز شرایط پذیرش بیماران بین الملل شد.

وی ادامه داد: از این پس بیماران خارج از کشور می توانند نسبت به اخذ گواهی های درمانی بین المللی و ثبت بین المللی نتایج درمانی خود اقدام کنند.

وی به زیر ساخت های لازم جهت دریافت گواهی پذیرش بیماران بین الملل اشاره کرد و افزود: توسعه فضای فیزیکی شامل ساخت اتاق بستری و استراحت بیماران بین الملل، تشکیل پرونده بیماران به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی، سه زبانه شدن تابلوها و راه اندازی سایت به سه زبان از سری اقدامات انجام شده در پژوهشکده است.

عبدلی با اشاره به مراجعه سالانه ۱۲ هزار زوج به این پژوهشکده، اظهار کرد: چند سالی است که پژوهشکده طب تولید مثل یزد به عنوان قطب علمی کشور در درمان ناباروری شناخته شده به طوری که ۹۰ درصد مراجعه کنندگان از خارج از استان، ۳ درصد مراجعه کنندگان بومی و مابقی از خارج از کشور، این مرکز را برای درمان انتخاب می کنند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ۳۰درصد زوج‌های ناباروری که به پژوهشکده طب تولید مثل یزد مراجعه می‌کنند، درمان می‌شوند و ناباروری شان، به تولد نوزاد منتهی می‌شود که این آمار، آمار بسیار خوبی است.

معاون پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد با اشاره به اهمیت ادامه دادن روند درمان گفت: زوج های نابارور در هر دوره درمان ۲۵ درصد شانس موفقیت دارند و با چند دوره مراجعه صاحب فرزند می شوند.

عبدلی تصریح کرد: فعالیت این پژوهشکده به درمان ختم نمی شود و پژوهش پژوهشگران یزدی در زمینه های ژنتیک، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی مطابق با استانداردهای روز دنیا در حال انجام است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!