مجمع الجزایر فرهنگی در شیراز در حال گسترش است


مجمع الجزایر فرهنگی در شیراز در حال گسترش است

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: متأسفانه مجمع الجزایر فرهنگی درحال گسترش و باندهای سیاسی تبدیل به باندهای فرهنگی شده‌اند.

محمدرضا هاجری عصر یکشنبه ۲۸ فروردین در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: این باندها به دنبال فتح سنگر به سنگر حوزه‌های فرهنگی بوده و در این مسیر به حذف و سانسور فعالان فرهنگی، مردمی و محلی غیر همسو با خودشان روی آورده و به شکاف و انحراف فرهنگی دامن می زنند.

او افزود: لازم است شورای فرهنگ عمومی به این وضع ورود کرده و به کشمکش‌های فرهنگی به منظور اشغالگری فرهنگی پایان دهند.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر، گفت: هنوز طرح و برنامه کاربردی و عملیاتی برای حضور و مشارکت شیراز مشاهده نشده است.

هاجری خاطرنشان کرد: امروز شیراز به عنوان قطب گردشگری و زیارت در سایه قرار گرفته و از تولید ثروت برای شهر عبور کرده و به یک نظاره گر بودن رسیده‌ایم.

او از تلاش های دلسوزانه معاون گردشگری و زیارت استانداری و کمیسیون سرمایه گذاری شورا سخن گفت و اظهار کرد: امروز کسانیکه باید حمایت کنند، با فرصت سوزی، ملاحظه کاری را پیشه کرده‌اند که زیبنده نبوده و نیست.

هاجری در ادامه خارج کردن طرح اتصال فارس به دریا از دستور کار دولت عدالت خواه را قصه پرغصه و تلخی دانست که نمایندگان فارس در مجلس و دیگر بزرگان باید پاسخگو باشند؛ اینکه ریاست جمهور در سفر به هرمزگان علنا بیان می‌کند، اتصال فارس به دریا در دستور کار نیست، دردآور آست!

او تاکید کرد: طرحی که تمام مراحل قانونی خود را طی کرده، نباید تحت فشارهای غیر منطقی نمایندگان بوشهر و هرمزگان از دستور کار خارج شود، هجده نماینده فارس صریح و شفاف باید پاسخگو باشند آنهم بدون توجیه و با منطق و با انصاف!

هاجری ادامه داد: تمرکز بر روی اجرایی شدن طرحپهای نجومی در شمال شهر، عدالت اجتماعی را در مدیریت شهری زیر سوال برده، لازم است در توزیع بودجه‌های عمرانی با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار عدالت و انصاف رعایت شود، بعنوان نماینده مردم، عدالت در توزیع طرح‌ها را در قربانگاه می‌بینم، چشموها را نباید بر طرح‌های جنوب شهر بست و در شمال شهر باز کرد!

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: اصلاح نگاه‌ها و توجه ویژه به محلات محروم می‌تواند اعتماد و اطمینان به مدیریت شهری را افزایش دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج