تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه جزو پروژه‌های سفر رییس جمهور قرار می‌گیرد


تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه جزو پروژه‌های سفر رییس جمهور قرار می‌گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه جزو پروژه‌های سفر رییس جمهور قرار می‌گیرد.

حسین خوش اقبال در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با نامطلوب خواندن میزان مطالعه در استان، تاکید کرد: هر چه کتابخوانی در استان رشد کند، از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس و دانشگاهها تقویت مطالعه باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: هر چه میزان مطالعه بالا برود، ارتکاب رفتارهای نابهنجار کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به بروز برخی حوادث خبرساز و منفی در استان تصریح کرد: کرمانشاه در حال توسعه با برخی اتفاقات روبروست که کاهش آن نیازمند تقویت فرهنگ مطالعه و رشد فرهنگی است.

معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کار مطالعه را باید از خانواده‌ها آغاز کرد، گفت: در حال حاضر دانش آموزان حتی از کتب درسی نیز فاصله گرفته‌اند و این زنگ خطری برای فرهنگ و آگاهی عمومی بشمار می‌رود.

خوش‌اقبال همچنین با اشاره به آمار گیری سال ۱۴۰۰ از میزان دقایق مطالعه در استان‌ها گفت: استان کرمانشاه بر اساس این آمار، جزو سه استان آخر در میزان دقایق مطالعه است و این رتبه برای کرمانشاه که در مرکزیت غرب کشور قرار دارد، نامطلوب است.

وی تاکید کرد: چون در مرکز غرب کشور هستیم باید به سمت مطالعه و پرورش نخبگان پیش برویم و محل رجوع جمعیت نخبه دیگر استانها باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی کرمانشاه به تقویت فرهنگی استان می‌انجامد، افزود: اتمام این پروژه حتما به اعتبارات ملی نیاز دارد از این رو جزو یکی از پروژه‌های سفر رییس جمهور به استان خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس عجیب از فریبا نادری: وقتی ادای مادرشوهرشو درمیاره + فیلم