درد عضلانی خود را تسکین دهید


درد عضلانی خود را تسکین دهید

ممکن است زمانی که سعی می کنید از درد عضلانی جلوگیری کنید کار کردن با ماهیچه ها غیر منطقی به نظر برسد، اما یک مطالعه جدید روی حیوانات نشان می دهد که برعکس ورزش های قدرتی بر درد تاثیر مثبت دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان دانشگاه آیووا گزارش دادند که تمرینات مقاومتی یا قدرتی گیرنده های آندروژنی را فعال می کند که از درد مزمن اسکلتی عضلانی محافظت می کند. حتی اگر در حال حاضر درد عضلانی را تجربه نمی کنید، تیم تحقیقاتی پیشنهاد می کند که تمرینات قدرتی منظم می تواند از درد و مشکلات عضلانی آینده جلوگیری کند.

افراد مبتلا به کمردرد یا آرتروز به خوبی می دانند که ورزش به تحمل بیشتر دردهای مزمن کمک می کند. اما تحقیقات زیادی در مورد اینکه چگونه تمرینات مقاومتی به درد اسکلتی عضلانی کمک می کند، انجام نشده است.

برای بررسی فواید تمرینات قدرتی، محققان به موش ‌ها آموزش دادند تا از نردبانی بالا بروند که وزنه‌ های کوچکی به آن‌ ها متصل است. بالا رفتن منظم از نردبان به افزایش قدرت پنجه های جلو کمک کرد. در مرحله بعد، محققان محلول اسیدی ملایمی را به موش ها تزریق کردند که باید هنگام تمرین درد عضلانی ایجاد کند. به گزارش سیناپرس، با این حال، هشت هفته تمرین مقاومتی باعث توقف بروز درد عضلانی در موش‌های نر و ماده شد. علاوه بر این، ورزش منجر به افزایش موقت تستوسترون در موش‌های نر شد.

همچنین محققان یک اثر محافظتی بین تستوسترون و درد را یافتند. برای آزمایش نقش آن در درد عضلانی، محققان یک داروی مسدود کننده گیرنده آندروژن را به برخی موش ها تزریق کردند. حیواناتی که مسدود کننده آندروژن را دریافت کرده بودند، درد عضلانی را تجربه کردند. با این حال، هنگامی که اثر محافظتی ناشی از ورزش وجود داشت، موش ها از درد ناشی از مسدود کننده آندروژن آزار نمی دیدند.

یافته ها نشان می دهد که گیرنده های آندروژن برای محافظت در برابر درد عضلانی مورد نیاز هستند. در حالی که این مطالعه بر روی موش ها انجام شد می تواند به توصیه های بیشتری برای تمرینات قدرتی یا مقاومتی در افراد مبتلا به درد مزمن منجر شود.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی International Association for the Study of Pain منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش و سلامتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدون توقف