عمل های زیبایی عجیب و غریب در دنیا و ایران


درمان ‌های زیبایی در ایران رو به افزایش است و اکثر ما در مورد روش‌های مرسومی مانند بزرگ کردن سینه، لیفت صورت و شکم اطلاع داریم. با این حال، صنعت جراحی زیبایی در حال گسترش است و به لطف پیشرفت های پزشکی و افزایش تعداد جراحان پلاستیک آموزش دیده، انتخاب ها دیگر به موارد کلاسیک محدود نمی شود.

به گزارش راهبرد معاصر، درمان ‌های زیبایی در ایران رو به افزایش است و اکثر ما در مورد روش‌های مرسومی مانند بزرگ کردن سینه، لیفت صورت و شکم اطلاع داریم. با این حال، صنعت جراحی زیبایی در حال گسترش است و به لطف پیشرفت های پزشکی و افزایش تعداد جراحان پلاستیک آموزش دیده، انتخاب ها دیگر به موارد کلاسیک محدود نمی شود. درمان‌های بیشتری برای افرادی که می‌خواهند نواحی غیر معمول تری را دستکاری کنند، در دسترس است.

عمل های زیبایی عجیب و غریب در دنیا و ایران

تقاضای بیمار، افزایش مهارت در جراحی و کوتاه تر شدن زمان بهبودی در افزایش روش‌ هایی مانند براکیوپلاستی (معروف به لیفت بازو)، کاشت موی صورت، بلفاروپلاستی (یعنی جراحی پلک) و جوان‌سازی واژن مؤثر بوده است.

جراحی بینی

عمل های زیبایی عجیب و غریب در دنیا و ایران

جراحی بینی (رینوپلاستی) در ارتباط با شکل بینی و نحوه تعادل آن با سایر خصوصیات صورت می باشد. چون بینی قابل توجه ترین ویژگی صورت است، بنابراین حتی یک تغییر جزئی نیز می تواند ظاهر را بهتر کند. قبل از جراحی، باید بیمار درک درست و واقع بینانه ای از تغییرات ممکن و همچنین محدودیت ها و خطرات عمل داشته باشد. این مطلب را باید خاطر نشان کرد که در تمامی مکاتب، جراحی زیبایی به تنهایی وجود ندارد و علاوه بر جراحی زیبایی حفظ حداکثر عملکرد ساختمانهای بینی و بحث تنفس بینی بسیار حائز اهمیت است.

رینوپلاستی یک جراحی اختصاصی می باشد و شامل مشاوره با جراح برای بحث در مورد ظاهر بینی مورد نظر بیمار و بررسی تنفس است. پس از پیدا کردن جراح متخصص بینی، بیمار و جراحش باید نوع پوست، سن و شکستگی بینی که ممکن است به گزینه‌های جااندازی بسته، جااندازی باز، رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی)، سپتوپلاستی و یا هرگونه ترکیبی از آن‌ها منجر شود. (منبع)

جراح نیز عوامل خطرناک را که عموماً جزئی هستند و محل انجام جراحی در بیمارستان، مرکز جراحی سرپایی، یا اتاق عمل مستقر در مطب که تایید شده است را شرح می دهد. به جز در موارد اختلال تنفسی قابل توجه، اصلاح بدشکلی یا آسیب، افراد جوان معمولاً تا زمانی که استخوان های صورتشان به طور کامل رشد نکرده است، در 15 یا 16 سالگی، نباید روی بینی خود عملی انجام دهند.

لیفت صورت خون آشام / ومپایر

عمل های زیبایی عجیب و غریب در دنیا و ایران

این عنوان یک فیلم هیولایی نیست. لیفت صورت ومپایر یک درمان غیر تهاجمی و نه یک عمل جراحی، برای جوانسازی پوست می باشد که از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای بهبود پوست صورت، کشیده کردن ابروها، کاهش خطوط ریز و چین و چروک، حتی رنگ پوست، و تحریک پوست به منظور بهبود، ترمیم و بازسازی سلولی استفاده می کند.

PRP سرمی است که با استفاده از پلاکت های خون خود بیمار ساخته می شود و سپس به صورت تزریق می شود تا قدرت ترمیم کنندگی طبیعی پوست و کند شدن پیری پوست را تقویت کند. درمان صورت، پس از گرفتن مقدار کمی خون، حدود 30 دقیقه طول می کشد. نتایج در عرض چند هفته قابل مشاهده است و دو یا سه جلسه برای دریافت تاثیر کامل توصیه می گردد. دوره بهبودی برای لیفت صورت خون آشام بسیار کم است و بیماران می توانند انتظار کمی حساسیت و قرمزی در محل تزریق داشته باشند.

جراحی چال / گودی گونه

همانطور که از نام آن پیداست، دیمپلاستی یک روش کم تهاجمی است که باعث ایجاد گودی روی گونه ها یا چانه می شود و در سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. اگرچه این گودی ها به عنوان یک ویژگی جذاب صورت در فرهنگ غربی شناخته می شوند، اما گودی طبیعی در واقع یک ناهنجاری عضلانی است که توسط شکاف در عضله Buccinator (گونه) ایجاد می شود که باعث فرورفتگی جزئی در پوست می گردد. جراحی چال گونه حدود نیم ساعت طول می کشد و یک فرورفتگی مصنوعی مشابه ایجاد می کند.

معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود. جراح یک برش کوچک در عضله Buccinator از داخل دهان ایجاد می کند که یاعث به وجود آمدن گودی می شود. هرچند این یک روش کم تهاجمی است، اما بیماران باید تا چند روز پس از درمان احتیاط کنند. شاید برای تمیز نگه داشتن برش، دهانشویه آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک تجویز شود و نتایج در طی حدود دو هفته قابل مشاهده خواهد بود.

بلفاروپلاستی (یا همان جراحی پلک)

ناحیه اطراف چشم می تواند یکی از اولین مواردی روی صورت باشد که علائم پیری را نشان می دهد. فقط کمی پوست اضافی روی پلک می تواند باعث ایجاد ظاهر نامناسب چشم های افتاده، بی حال و خسته شود. بلفاروپلاستی اصطلاح پزشکی برای جراحی پلک است که شامل جراحی بهبود وضعیت پلک بالا و پایین می شود. این روش ممکن است به معنای حذف رسوبات چربی باشد که باعث پف دور چشم، سفت شدن و یکنواخت شدن یک یا هر دو پلک و همچنین از بین بردن پوست اضافی باشد. در مجموع، این روش به کاهش خطوط چین و چروک کمک می کند تا ظاهری جوان تر و چشم های براق تر را ایجاد کند.

بلفاروپلاستی یک روش جراحی می باشد، بنابراین دوران نقاهت بسته به نوع عمل انجام شده متفاوت است، اما بیشتر بیماران می‌توانند تا دو هفته قبل از اینکه نتایج کاملاً قابل مشاهده شوند، در حال بهبود باشند.

براکیوپلاستی (لیفت بازو)

با افزایش سن، پوست اطراف بازوهای ما کشیده می شود و رسوبات چربی ممکن است آن را بدشکل و افتاده نشان دهد. براکیوپلاستی نوعی کانتورینگ / زاویه بندی بدن است که پوست ناخواسته بازو را تراشیده و از بین می‌برد و ظاهری لاغرتر و جوان‌تر ایجاد می‌کند. این اصطلاح طیف گسترده ای از روش ها، از جمله برداشتن پوست، برداشتن چربی و سفت کردن پوست را شامل می شود. براکیوپلاستی همچنین می‌تواند شامل انتقال چربی نیز باشد که در آن چربی از یک ناحیه از بدن (مانند بازو) برداشته می‌ شود و در ناحیه دیگری (مانند باسن یا سینه) قرار ‌گیرد. همانطور که در جراحی هایی همانند این روش مرسوم است، زمان بهبودی براکیوپلاستی بین دو تا سه هفته می باشد.

جراحی ژنیکوماستی (برداشتن سینه آقایان)

جراحی زیبایی به طور فزاینده ای به یک شغل بدون جنسیت تبدیل می شود و بانوان و آقایان به طور یکسان به دنبال این نوع درمان هستند. اگرچه کوچک کردن سینه بانوان مرسوم ‌تر است، جراحی برداشتن سینه آقایان به یک روش محبوب تبدیل شده است. اصطلاح تکنیکی برای بافت اضافی سینه در مردان ژنیکوماستی است و آقایان می توانند به دلیل افزایش وزن یا عدم تعادل هورمون های جنسی تستوسترون و استروژن در بدنشان با این پدیده روبرو شوند. جراحی ژنیکوماستی یا کوچک کردن ماماپلاستی شامل برداشتن چربی اضافی با لیپوساکشن، برداشتن پوست اضافی با استفاده از تکنیک‌های برش دادن یا ترکیبی از این دو است.

زمان بهبودی معمولاً بین دو تا سه هفته است و تاثیر کامل آن بعد از سه تا شش ماه ظاهر می شود. اگرچه ایجاد اسکار عادی می باشد، اما اگر این روش به درستی انجام شود، احتمالاً به مرور زمان محو خواهد شد.

کاشت موی صورت

عمل های زیبایی عجیب و غریب در دنیا و ایران

شاید نام کاشت مو را شنیده باشید، گزینه جراحی زیبایی محبوب برای کمک به درمان ریزش مو و طاسی با الگوی مردانه می باشد، اما برای صورت چگونه است؟ در حال حاضر، برای افرادی که می‌خواهند ریش، سبیل، خط ریش یا ابروهای پرپشت‌ تری داشته باشند، اما به طور طبیعی آنها را ندارند، کاشت موی صورت انتخابی دیگر می باشد. این روش جدید شامل برداشتن فولیکول‌های مو از پوست سر و کاشت دقیق آن‌ها در صورت به صورت تکی می باشد. معمولاً با استفاه از بی حسی موضعی انجام می شود، در این روش، بسته به تراکم مورد نظر موهای صورت، از صدها پیوند ریز مو استفاده می شود. پس از تکمیل فرآیند پیوند، ناحیه تحت درمان باید به مدت حدود پنج روز کاملاً خشک نگه داشته شود. حتی اگر در ناحیه تحت درمان قبلاً اصلا مویی رشد نکرده باشد پس از دو هفته، موها می ریزیند و پس از سه ماه، دوباره پرپشت تر رشد می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عجایب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان