عملیات 17 ساعته نجات کوهنورد گرفتار شده در غار امجک تفرش با موفقیت پایان یافت


عملیات 17 ساعته نجات کوهنورد گرفتار شده در غار امجک تفرش با موفقیت پایان یافت

اراک - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: عملیات سخت و نفس گیر 17 ساعته نجات کوهنورد گرفتار شده در غار امجک تفرش ساعاتی پیش با موفقیت به پایان رسید.

« عبدالکریم شعبان‌زاده» عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی اعلام مرکز عملیات استان در ساعت ۱۷ و ۲۱ دقیقه روز گذشته ( دوشنبه) مبنی بر سقوط یک جوان ۳۷ ساله ساوه‌ای در غار امجک شهرستان تفرش بلافاصله تیم ۶ نفره امداد و نجات کوهستان شهرستان تفرش به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: با توجه به عملیات سخت و طاقت فرسا و درخواست کمک از تیم اعزامی بلافاصله تیم ۷ نفره امداد و نجات کوهستان ساوه نیز به منطقه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی اظهار داشت: پس از ۱۷ ساعت عملیات سخت و نفس گیر ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه امروز ( سه‌شنبه) ماموریت به پایان رسید و فرد مصدوم که دچار شکستگی دست و پا شده بود از مرگ حتمی نجات و به مرکز درمانی در ساوه منتقل شد.

شعبان‌زاده ادامه داد: ورود به غار امجک نیازمند تجربه سنگ نوردی و تجهیزات فنی و تخصصی داشت، زیرا دیواره آن ۱۲ متر طول دارد و امید است با توجه به خطرات موجود در دهانه غار کوهنوردان تمهیدات لازم را لحاظ کنند.

غار امجلک در ۶۳ کیلومتری شهرستان تفرش قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معرفی کیت بدنه یک میلیارد تومانی برای تویوتا لندکروزر محبوب /عکس