دانشگاه های کیش 250 دانشجوی خارجی دارند


دانشگاه های کیش 250 دانشجوی خارجی دارند

کیش - ایرنا - رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی جزیره کیش گفت: هم اکنون در دانشگاه ها و مراکز علمی تحصیلات تکمیلی این جزیره 250 دانشجوی کشورهای خارجی در حال تحصیل هستند.

زهرا حسین زاده روز دوشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانشجویان از ۱۱ ملیت مختلف از جمله هند، پاکستان، عراق، نیجریه، غنا، سیرالئون، بحرین، لبنان، افغانستان، اندونزی، سوریه هستند که در رشته های پزشکی و مهندسی، معماری و آی آتی در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: عمده این دانشجویان با فراوانی ۲۰۰ نفر در رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی پردیس کیش مشغول به تحصیل هستند و بقیه در دانشگاه های پردیس بین الملل دانشگاه تهران، جامع علمی کاردبردی و صنعتی شریف تحصیلات خود را دامه می دهند.

رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی جزیره کیش یادآور شد: تا کنون در دانشگاه های پردیس بین المللی این جزیره ۴۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل شده اند که حدود ۱۵۰ نفر از آنان در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده و بقیه نیز در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این اداره اولین اداره کنسولی دانشجویی در هرمزگان بوده که سال ۱۳۹۹ با سصطح یک افتتاح شده است افزود: رسیدگی به امور کنسولی و اقامتی داشجویان بین المللی، کاهش رفت و آمد دانشجویان به تهران برای اخذ مجوزات قانونی از جمله اهداف تاسیس این اداره در جزیره کیش است.

حسین زاده یادآور شد: این اداره از بدو تاسیس تا کنون بیش از ۳۰۰ درخواست کنسولی، اقامت و روادید را ارایه کرده و علاوه بر آن موفق شدیم ویزای تحصیلی اتباع افغان را به اقامت تحصیل تبدیل کنیم و در صدد هستیم به روند را به سایر دانشجویان اتباع خارجی تعمیم دهیم.

هم اکنون هفت هزار دانشجوی ایرانی و خارجی در ۶ واحد دانشگاهی جزیره کیش شامل پردیس های بین المللی دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف کیش، دانشگاه بین اللملی آزاد کیش، دانشگاه پیام نور کیش و دانشگاه علمی کاربردی کیش مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک