بیش از 130 هزار گردشگر وارد کیش شدند


بیش از 130 هزار گردشگر وارد کیش شدند

کیش - ایرنا - رییس ستاد مدیریت بحران کمیته نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در بازه زمانی 25 اسفند سال 1400 تا پنجم فروردین امسال بیش از 130 هزار گردشگر از مسیرهای دریایی و هوایی وارد جزیره کیش شدند.

به گزارش ایرنا، سعید پورزادی روز جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها اظهار داشت: نوروز امسال ۶۰ هزار نفر از طریق هوایی و ۷۰ هزار نفر نیز از طریق دریا وارد جزیره کیش شده اند.

وی اضافه کرد: برای جابجایی راحت‌تر مسافران دریایی تعداد شناورهای مسافربری و خودروبر از هفت فروند به ۱۷ فروند افزایش پیدا کرده روزانه حدود ۶۰ سرویس رفت و برگشت از جزیره کیش به مقصد بنادر چارک و آفتاب و برعکس انجام می شود.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۲ هزار خودرو نیز از طریق دریا به جزیره کیش وارد شده که تا کنون چهار هزار دستگاه خارج شده اند و همچنین تعداد مسافران خارج شده از این جزیر به وسیله هواپیما و کشتی های باری و مسافری به ۷۰ هزار نفر رسیده است.

رییس ستاد مدیریت بحران کمیته نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۴۰۰ پرواز برقرار شده است یادآور شد: فعالیت فرودگاه بین المللی کیش ۲۴ ساعته شده و برای تسهیل سفر مردم به کیش از ۱۷ مبدا پرواز به سمت کیش برنامه ریزی شده است.

این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.

پیش از شروع همه گیری کرونا جزیره کیش همه ساله شاهد حضور حدود ۲ میلیون گردشگر بود که این تعداد در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به کمترین میزان خود رسیده بود اما هم اکنون در نتیجه اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا از جمله واکسیناسیون عمومی سفرها به جزیره کیش مجددا آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی